دکتر شاپور بدیعی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزایش این تعداد تخت با احداث بیمارستان های 610 تختخوابی امام رضا 2 و بیمارستان تخصصی کودکان اکبر در مشهد، بهره برداری از بیمارستان های شهرستان های رشتخوار، خلیل آباد و فریمان خراسان رضوی حاصل شده است
وی با تکذیب مطالب برخی رسانه ها در خصوص فعال نبودن بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا 2 و بیمارستان تخصصی کودکان اکبر، اظهار کرد: این دو بیمارستان که در ماههای اخیر به بهره برداری رسیده ،هم اکنون فعالند و بیمار در آنها بستری است، اما تمام ظرفیت آنها هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.
وی اضافه کرد: بیمارستان مانند سوپر مارکت نیست که جنس در آن بریزند و مردم بلافاصله برای خرید مراجعه کنند، بلکه به مرور زمان و با توجه به جنس خدماتی که ارائه می شود، پذیرش بیمار در این بیمارستان ها انجام می شود.
به گفته وی، هم اکنون بیمار در بخش های پوست، جراحی، قلب و سی.سی.یو بیمارستان امام رضا 2 بستری است و به مرور زمان و با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی بیمار، دیگر بخش ها نیز فعال می شوند.
بدیعی اظهار کرد: وجود بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا 2 در مشهد که یکی از مجهزترین بیمارستان های ساخته شده در ایران و مرکز گردشگری سلامت کشور محسوب می شود، افتخار بزرگی برای مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت بیمارستان قائم مشهد که بزرگترین مرکز پذیرش بیماران مغز و اعصاب (نورولوژی) در شرق کشور به شمار می رود، نیز گفت: شرایط کنونی بیمارستان قائم مانند ماشینی می ماند که موتور آن روشن و در حال تعمیر است.
وی ادامه داد: این بیمارستان 45 سال قدمت دارد و بسیاری از بخش های آن نیازمند بازسازی و توسعه است و اکنون با اختصاص 270 میلیارد ریال عملیات ارتقاء هتلینگ و بازسازی و توسعه بخش های آن در حال انجام است.
وی احداث اورژانس متمرکز در بیمارستان قائم مشهد با 24 تخت بیمارستانی و به کارگیری متخصصان طب اورژانس در این بیمارستان را از اقدامات مهمی دانست که در سال های اخیر انجام شده است.
وی ادامه داد: اگرچه اکنون کمبودها و کاستی هایی به دلیل ازدحام بیماران و مراجعه بالا در بیمارستان قائم مشهد وجود دارد، اما مسائل مطرح شده در برخی رسانه ها مبنی بر بستری شدن بیماران در راهروهای بیمارستان صحت ندارد و این شرایط بیشتر برای تعیین تکلیف بیماران هنگام انتقال به بخش ها رخ می دهد.
وی خاطر نشان کرد: انتقاد باید سازنده و به دور از حواشی و غرض ورزی باشد و رسانه هایی که دست به انتشار اینگونه مطالب می زنند، ای کاش کمی انصاف داشته و ارتقاء خدمات دهی در بیمارستان قائم مشهد به لحاظ کمی و کیفی را نسبت به سال های گذشته نیز بیان می کردند.
بیمارستان قائم مشهد دارای 900 تخت بیمارستانی است، بیمارستان امام رضا 2 با 610 تخت بیمارستانی در داخل محوطه بیمارستان قدیمی با 80 سال قدمت احداث شده که در اسفندماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.