دکتر سعید سعیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شش گروه پزشکی شرکت کننده در انتخابات نظام پزشکی مشهد شامل پزشکان،دندانپزشکان، داروسازان، دکتری علوم آزمایشگاهی، ماماها و کارشناسان پروانه دار گروههای پزشکی مانند بینایی سنجی هستند.
وی ادامه داد: گروه پرستاری در انتخابان نظام پزشکی به دلیل اینکه به صورت مستقل انتخابات داشته شرکت ندارد. در ششمین دوره از انتخابات نظام پزشکی مشهد سال 1391 به میزان 72 درصد اعضای نظام پزشکی در قالب گروههای ششگانه شرکت کردند.
او گفت: ثبت نام از نامزدهای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی مشهد که هر چهار سال یکبار برگزار می شود از چهاردهم خرداد جاری در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع در شهرک دانش و سلامت آغاز می شود.
وی افزود: حوزه انتخابیه سازمان نظام پزشکی مشهد شامل پنج شهرستان مشهد، کاشمر، قوچان، درگز، تایباد و خواف است. حوزه انتخابیه انتخابات نظام پزشکی در شهرستانهایی تشکیل می شود که بیش از 100 عضو دارند. در غیر اینصورت انتخابات شهرستانهای کوچک با نزدیکترین شهرستان که تعداد اعضای لازم را داشته برپا می شود.
دبیر هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی شهرستان مشهد تعداد اعضای هیات مدیره این نظام پزشکی را 17 نفر شامل 10 پزشک، دو دندانپزشک، دو داروساز، یک متخصص علوم آزمایشگاهی، یک ماما و یک کارشناس پروانه دار گروه پزشکی اعلام و بیان کرد: در شهرستانهای دیگر تعداد اعضای هیات مدیره نظام پزشکی 11 نفر شامل شش پزشک و بقیه اعضا هستند.
وی گفت: حفظ و صیانت از شئون پزشک و حمایت از اعضا، حفظ و صیانت از حقوق بیماران، نظرات مشورتی به مجلس شورای اسلامی و دولت در تنظیم طرحها و لوایح و تامین امور رفاهی اعضا از وظایف سازمان نظام پزشکی است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.