به گزار ایرنا، احمد برادران روز پنجشنبه در جریان بازدید از امور آب و فاضلاب سبزوار افزود: مردم سبزوار در هر شبانه روز 360 لیتر آب مصرف می کنند و این در حالی است که استاندارد کشوری مصرف آب 150 لیتر در 24 ساعت است.
وی با یادآوری احیاء شورای حفاظت از منابع آبی در شهرستان ادامه داد: اجرای طرح مسدود سازی چاه های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی، جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز شهری از شبکه آب شرب و اجرای طرح های انتقال آب از مهمترین مصوبات این شورا است.
برادران ادامه داد: در 2 سال گذشته پنج میلیارد ریال برای حل مشکل آبرسانی به شهر ششتمد وشهرک اندیشه سبزوار اختصاص داده شده است.
فرماندار سبزوار گفت: این شهرستان در مجموع دارای 600 کیلومتر شبکه انتقال آب است که از این میزان 30 درصد فرسوده است و باید اصلاح و بهسازی شود.
او با اشاره به اجرای 420 کیلومتر خط انتقال فاضلاب شهری در سطح شهر سبزوار گفت: تاکنون 80 درصد از این طرح اجرا شده که برای تکمیل آن نیاز به اعتبارات ملی و استانی است.
فرماندار سبزوار با بیان اینکه 60 هکتار از بافت شهر سبزوار در معرض خطر ریزش قناتها قرار دارد، گفت: تخریب و ریزش 70 درصد از 13 رشته قنات موجود در این شهر خطری جدی محسوب می شود که این مسئله تکمیل طرح شبکه جمع آوری فاضلاب سبزوار را ضروری کرده است.
وی افزود: ظرف چند سال اخیر بخش مهمی از ساختمان های مسکونی بدون ضابطه در مسیر قناتها بنا شده که این موضوع موجب ریزش و انسداد مسیر حرکت آب در این سازه های آبی و میل چاه های مر بوط به آن شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری سبزوار نیز گفت: 160 هزار خانوار زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب این شهر قرار دارند.
حسین ریاضی افزود: درسال گذشته بیش از 23 میلیون مترمکعب آب برای مصرف مشترکان تولید و وارد شبکه انتقال آب شرب شهری سبزوار شد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
8144/7500
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.