مهدی یعقوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای اولین بار در سال جاری به جای سم پاشی برای مبارزه با آفات درختان نظیر شته از کارت زرد چسبنده استفاده شد.
وی با بیان اینکه تعداد تله ها تا پایان سال به 2 هزار مورد افزایش می یابد، ادامه داد : این طرح پارسال به صورت پایلوت در یکی از بوستان ها و میدان های سطح شهر اجرا شد و با توجه به نتیجه مثبت آن در کنترل آفات،‌امسال به صورت فراگیر و به خصوص در مناطقی که امکان سم پاشی وجود ندارد عملیاتی شد.
مدیر نظارت بر امور پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود : این طرح برای کنترل آفات مکنده قال اجراست و برگه های زرد پس از پرشدن از آفات دوباره تعویض می شوند.
یعقوبی در خصوص وضعیت آفات درختان سطح شهر در سال جاری بیان کرد : با توجه به بارش برف در زمستان گذشته ؛ اکنون مشکل خاصی وجود ندارد.
استفاده از تله های چسبنده آسانترین و ارزانترین روش در پیش آگاهی و مبارزه با افات می باشد. تله های چسبنده معمولا در دو رنگ زرد و آبی عرضه شده است. حشرات به طول موجهای انعکاسی بین 300 تا 650 نانومتر جلب شده و به آنها می چسبند و با روش مکانیکی می توان نسبت به شکار انبوه آفات در گلخانه ها و باغات اقدام کرد.
از کارتهای زرد چسبدار برای شکار آفاتی نظیر شته های بالدار، سفید بالک ها، مگس های میوه (شامل مگس مدیترانه ای، مگس گیلاس و مگس زیتون، مگس های مینوز، پسیل ها و زنجرکها) استفاده می شود.
استفاده از تله های چسبنده که در دو رنگ زرد و آبی عرضه شده اند، آسانترین و ارزانترین روش در پیش آگاهی و مبارزه با آفات است.
حشرات به طول موجهای انعکاسی بین 300 تا 650 نانومتر جلب شده و به آنها می چسبند و با روش مکانیکی می توان نسبت به شکار انبوه آفات در گلخانه ها و باغات اقدام کرد.
از کارتهای زرد چسبدار برای شکار آفاتی نظیر شته های بالدار، سفید بالک ها، مگس های میوه (شامل مگس مدیترانه ای، مگس گیلاس و مگس زیتون، مگس های مینوز، پسیل ها و زنجرکها) استفاده می شود.
بیش از 2 میلیون اصله درخت شامل چنار، توت پیوندی، کاج تهران، سرو نقره ای ، اقاقیای پیوندی، چنار و زیتون تلخ ؛ طراوت بخش فضای شهری مشهد است.
خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
7505/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.