به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،موسی غلام زاده افزود: این فرد که توسط مرزبانی 'یکه توت' دستگیر و تحویل این اداره شده بود، به استناد بند الف ماده 10 قانون شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شد.
وی با بیان اینکه این فرد به استناد بند الف ماده 10 قانون شکار و صید به تحمل چهار ماه حبس تعریزی محکوم شده ، اظهار کرد: قاضی پرونده با توجه به فقدان سابقه محکومیت کیفری متهم ،اجرای حبس را در مورد وی مصلحت ندانست و مستند به چند ماده قانون مجازات اسلامی از جمله ماده 83 و 84 و 64 و 66 ، حبس نامبرده را به 400 ساعت خدمات عمومی رایگان جهت ساخت و احداث آبشخور حیات وحش تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست کلات محکوم کرد.
وی گفت:براساس این حکم که دیروز صادر شده، ‌این فرد باید در مدت یکسال از تاریخ صدور حکم جایگزین، چهار ساعت درروز در محیط زیست خدمت کند و علاوه بر مجازات جایگزین حبس تعداد ده جلسه ( یک ساعته) در کلاس های آموزشی اداره حفاظت محیط زیست در رابطه با حفاظت از عرصه طبیعت و حیات وحش ظرف مهلت مقرر در حکم شرکت کرده و گواهی مربوطه را به قاضی اجرای احکام ارائه کند.
وی افزود:در صورت عدم تبعیت محکوم علیه از مفاد حکم، دادگاه حکم صادره را لغو و مجازات اصلی را در مورد وی به اجرا در خواهد آورد.
مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در فاصله 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.
6012/7496/ خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.