کفه نمکی بردسکن سال 1392 در ردیف آثار ملی ثبت شده است. این منطقه در 12 کیلومتری جنوب روستای رحمانیه بخش شهرآباد شهرستان بردسکن قرار دارد. بردسکن نیز در فاصله 273 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
این پهنه نمکی از سطح دریاهای آزاد 805 متر ارتفاع دارد و با وسعت تقریبی هفت هزار 888 هکتار محیطی برجای مانده از دورانهای سوم و چهارم زمین ‌شناسی است که تحولات طبیعی در آن چشم‌اندازی زیبا از طبیعت بیابانی، کویری و رسوبات تبخیری نمکی رقم زده است.
این جذابیت تاکنون موجب برپایی چندین تور گردشگری طبیعت گردی و کویرنوردی است در کفه نمکی بردسکن شده است. در این میان مسئولان محلی نسبت به وجود باتلاقهای نمکی در این منطقه و پرهیز طبیعت گردان از مراجعه انفرادی برای بازدید از این کویر نمکی هشدار داده اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله جمع زیادی از شهروندان بردسکنی و گردشگران از کویر نمک بازدید می کنند.
احمد صابری زارع افزود: در سالهای گذشته فضای بیشتری جهت ورود خودروها و تفرج گردشگران در این منطقه وجود داشته اما امسال رطوبت زیاد باعث کاهش مکانهای قابل بیتوتیه گردشگران شده و هر لحظه احتمال فرو رفتن خودروها و یا افراد در باتلاقهای نمکی وجود دارد.
وی ادامه داد: امسال با توجه به حجم زیاد بارشها و ایجاد باتلاقهای نمکی در منطقه گردشگران از رفت و آمد در مناطق پرخطر و نیز حضور انفرادی در منطقه خودداری کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: با این وجود جهت رفاه حال گردشگران هماهنگی لازم با اداره منابع طبیعی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انجام شده تا خدمت رسانی هرچه بهتری به بازدیدکنندگان صورت گیرد.
وی افزود: امیدواریم به زودی شاهد توسعه گردشگری و کویرنوردی در بردسکن و شهرستانهای همجوار کویر واقع در جنوب خراسان رضوی باشیم. بر این اساس راه اندازی کمپ اقامتی در حاشیه کویر بردسکن ضروری است و باید تلاش کرد توجه دفاتر مسافرتی و گردشگری برای اعزام تورهای داخلی و خارجی به این منطقه جلب شود.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.