سید سعید سرابی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: بر اساس برنامه ریزی بخش ویژه رویداد مشهد 2017 در نمایشگاه قرآن و عترت امسال به ارائه محصولات قرآنی و معرفی آثار و مفاخر قرآنی این کلانشهر می پردازد.
وی ادامه داد: کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان در بخش پایتخت فرهنگی جهان اسلام دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد حضور خواهند یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد در 10 شهرستان خراسان رضوی از جمله سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، گناباد، نیشابور، قوچان، درگز، خواف، تربت جام و سرخس برگزار می شود.
وی همچنین به طرح ارزیابی یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در سال گذشته اشاره و بیان کرد: این ارزیابی باعث شد تغییراتی در اجرای نمایشگاه به وجود بیاید و محل برگزاری آن از نمایشگاه بین المللی مشهد به حرم مطهر رضوی منتقل شود.
سرابی افزود: زمان برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت نیز بر اساس ارزیابی صورت گرفته مشخص و مقرر شد نیمه نخست ماه مبارک رمضان برگزار شود.
وی ادامه داد: به دلیل کاهش وسعت نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته رویکرد اصلی نمایشگاه امسال کیفی سازی و اختصاص غرفه ها به ارائه محصولات و تولیدات ارزشمند قرآنی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بخشهای تکراری در نمایشگاه قرآن امسال حذف شد و با توجه به تغییرات و برنامه ریزیها شاهد رشد بازدیدکنندگان آن خواهیم بود.
وی افزود: بودجه دوازدهمین نمایشگاه قران و عترت مشهد نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است. جلسات نقد و بررسی نمایشگاه قرآن و عترت به صورت منظم طی یک سال گذشته برگزار شده است.

* وسعت هشت هزار متری نمایشگاه
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: پارسال نمایشگاه قرآن و عترت در فضایی به وسعت 18 هزار مترمربع برپا شد اما امسال هشت هزار مترمربع مساحت به آن اختصاص یافته است.
حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب افزود: دوازدهمین نمایشگاه قران و عترت مشهد دارای 27 کمیته و 24 بخش است. بخش های مختلفی از جمله کودک و نوجوان، عترت و ولایت، نشر الکترونیک، بخش بین الملل و مشهد 2017 در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: ساعات کاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از 19 تا 24 است که البته قابل تمدید می باشد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای حضور مردم حاشیه شهر مشهد در این نمایشگاه با استفاده از اتوبوسهای مناسب انجام شده است. پارسال نمایشگاه قرآن و عترت مشهد 200 هزار بازدیدکننده داشت.
دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با رویکرد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 طی روزهای 13 تا 20 خرداد جاری در محل نمایشگاهها و همایشهای آستان قدس رضوی ورودی باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی برپا می شود.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.