دکتر محسن عظیمی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از پنج سال گذشته تاکنون موردی از تب کنگو در شهرستان های نیشابور و فیروزه مشاهده نشده است.
وی اظهار کرد: تب کریمه کنگو در صورت تشخیص زودهنگام، قابل درمان است و داروی این بیماری در کشور موجود است.
وی گفت: تب کریمه -کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌ دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات یا لاشه دام آلوده به انسان انتقال می یابد و قابلیت سرایت از انسان به انسان را دارد.
در روزهای اخیر شیوع تب کریمه کنگو در برخی مناطق کشور و انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ابتلای کارگر شاغل در مجتمع فولاد نیشابور به تب کریمه کنگو و مرگ وی، نگرانی مردم به ویژه ساکنان نیشابور را دامن زده است.
در پیام منتشر شده در فضای مجازی چنین عنوان شده است که علت مرگ این کارگر کشتار غیر مجاز گوسفند در جلو ماشین جدیدش بوده به طوریکه این کارگر هنگام کشتار گوسفند، دستش خراش برداشته و بر اثر تماس با خون گوسفند آلوده به تب کنگو مبتلا شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.
در این خبر که همراه با عکس هایی از نحوه دفن جسد کارگر مبتلا به تب کنگو بین کاربران در فضای مجازی دست به دست شده، چنین آمده است که مراسم خاکسپاری توسط کارکنان شبکه بهداشت و بدون حضور خانواده بیمار، با قرار داشتن جسد آغشته به آهک و اسید داخل وکیوم و تابوت پلاستیکی پِرِس شده، صورت گرفته و جسد بیمار در عمق 3 متری زمین دفن شده است.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.