سید مهدی رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درآمد مصوب سال جاری این استان 32 هزار میلیارد ریال می باشد که این رقم در سال گذشته 29 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه طی 2 ماه نخست سال جاری سه هزار و 300 میلیارد ریال درآمد استان وصول شده است، اظهار کرد: این مبلغ نسبت به درآمد مصوب تا پایان اردیبهشت ماه امسال 38 درصد کسری دارد.
وی گفت: پارسال نیز از 29 هزار میلیارد ریال درآمد مصوب استان 25 هزار میلیارد ریال وصول شد.
رمضانی با بیان اینکه 90 درصد درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی وصول می شود، افزود: سال گذشته درآمد مصوب مالیاتی استان 26 هزار میلیارد ریال بود که 22 هزار میلیارد ریال آن وصول شد و 6/13 درصد نیز در این بخش عدم تحقق درآمد ثبت گردید.
وی اظهار کرد: در سال های 94 و 95 به رغم افزایش درآمدهای وصولی نسبت به سالهای قبل از آن با کسری درآمد نسبت به مبلغ مصوب مواجه شدیم که علت آن افزایش غیر کارشناسانه مبلغ مصوب بوده است.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال نیز 12 درصد کسری درآمد نسبت به مبلغ مصوب داشته باشیم.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به مزایای استفاده از اوراق تسویه خزانه در استان افزود: سال گذشته 52 میلیارد ریال از بدهی های دولت توسط همین اوراق تسویه و پرداخت شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این اوراق در سال های بعد به صورت تدریجی حذف خواهد شد و سقف آن در سال جاری نیز کمتر از سال گذشته می باشد، دستگاه های اجرایی به ویژه اداره کل امور مالیاتی باید همکاری حداکثری با بخش خصوصی در استفاده از ظرفیت این اوراق داشته باشد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.