محمود احمدی روز یکشنبه در جمع مدیران موسسات کاریابی استان با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه اشتغال در کشور افزود: دغدغه اصلی دولت یازدهم از ابتدای تشکیل، توجه به اشتغال بود و موفق شد در این مسیر دستاوردهای بزرگ به دست آورد و علاوه بر آن در انتهای دوره یازدهم این نوید را به مردم داد که طرح های کاربردی اشتغال در دولت دوازدهم نمود عینی تر پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به عملی شدن تعهدات پیشین دولت در زمینه اشتغال اظهار کرد: تایید دولت یازدهم در انتخابات توسط مردم گواه این ادعاست و بدون شک مسئولیت دولت را در ادامه مسیر سخت تر خواهد کرد.
وی با اشاره به 20 طرحی که دولت در بهمن ماه 95 در شورای عالی اشتغال تصویب کرد گفت: اولین طرح اشتغال با عنوان 'مهارت آموزی در محیط کار واقعی' از 10 خرداد ماه در استان ها از جمله خراسان رضوی اجرا می شود که در این راستا تفاهم نامه ای با اداره کل فنی و حرفه ای و تامین اجتماعی استان منعقد گردیده است.

* طرح 'مهارت آموزی در محیط کار واقعی' بیش از 4 هزار شغل در استان ایجاد خواهد کرد
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: چهار هزار و 200 نفر در این طرح به صورت رایگان در کارگاه ها و مکانهای کاری تا حداکثر یک سال فعالیت می کنند که پیش بینی می شود به همین میزان اشتغال ایجاد شود.
افشین رحیمی افزود: تفاوت بزرگ این طرح با طرح های آموزشی قدیم، اشتغال تضمینی کارآموز در پایان طرح است به این گونه که ابتدا ظرفیت های بازار کار از طریق موسسات کاریابی سنجیده می شود و پس از آن کارآموزان برای جذب در مشاغل مزبور وارد آموزش می شوند.
وی خاطر نشان کرد: در این طرح افراد با هر مدرک دانشگاهی می توانند در هریک از نیازهای بازار کار آموزش ببینند و در پایان طرح جذب بازار کار شوند.
وی عدم مهارت را مهمترین مانع جذب افراد توسط کارفرمایان دانست و گفت: هم اکنون کارفرمایان بسیار به دنبال نیروی کار ماهر هستند و از طرفی جوانان بسیاری نیز جویای کار می باشند که این طرح می تواند حلقه اتصال این دو به یکدیگر باشد.
وی داشتن مدرک دانشگاهی را معیار مهم این طرح دانست و افزود: هر یک از طرح های ارائه شده یک شاخصه و معیار مهم دارد که می تواند تمام 300 هزار جویای شغل در این استان را زیرپوشش قرار دهد و مانع از تمرکز گروههای مختلف در یک طرح شود.
رحیمی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با اتحادیه ها برای جذب مهارت آموزان بیان کرد: مهارت آموزان به کارگاههای استاندارد که استادکار ماهر در آن فعالیت می کند، معرفی می شوند و کارگاه های مزبور نیز از بسته های حمایتی دولت بهره مند می گردند.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.