روح الله اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوقطبی شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها منجر به تشدید رقابت و افزایش مشارکت شد. انتخابات اخیر رقابت بین جریان طرفدار اقتصاد بازار آزاد و سیاست امور خارجه تعاملگرا در مقابل اقتصاد دولتی و سیاست خارجه مقاومتی بود.
وی به پیروزی جریان اعتدالیون حامی اقتصاد بازار آزاد در این انتخابات اشاره و بیان کرد: انتخابات شوراها نیز با شور و هیجان بیشتری در این دوره برگزار شد.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد : در شهرهای بزرگ آرا شوراها بیشتر به سمت فهرستهای اعتدالیون و طرفداران دولت بود و عملکرد نامناسب اصولگرایان در دوره های قبل منجر شد تا اصلاح طلبان و اعتدالیون پس از مدت طولانی دوری از کرسیهای شورا دوباره پا به این میدان بگذارند.
وی گفت: نتیجه انتخابات اخیر به معنای افزایش میل به تغییر در مردم و بیانگر نزدیکی برنامه اعتدالیون به سبک زندگی مردم است.
اسلامی در خصوص پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: جریان اصولگرا در جریان تبلیغات برنامه خاصی ارائه نکرد و خطاهای راهبردی و رفتارهای متناقض اصولگرایان نیز عاملی بود که شکست این جریان را رقم زد.
عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: جریان پیروز این انتخابات نیز باید به اعتماد مردم احترام گذاشته و پاسخگوی نیاز آنها باشند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار شد و طی آن فهرست امید(جریان نزدیک به دولت روحانی) در اغلب شهرهای بزرگ و مشهد توانست کرسیهای شورای اسلامی شهر را تصاحب کند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.