این دانشگاه روز شنبه به نقل از دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش داد: دو عدد پلاک چهار سوراخه از استخوان متاتارس این بیمار بدون بیهوشی و بی حسی تنها با بهره مندی از روش القائات هیپنوتیزم با موفقیت خارج شد.
دکتر مهدی فتحی افزود: هیپنوتیزم یک حالت مغزی است که با انحراف توجه توسط تصاویر ذهنی فراهم می‌شود و فعل و انفعالات ناشی از این انحراف توجه سبب انفکاک ذهنی از فرایند ادراک درد در بیمار می شود.
وی ادامه داد: در تمام مدت عمل بیمار تحت مانیتورینگ استاندارد از جمله مانیتورینگ استاندارد ارزیابی سطح هوشیاری توسط دستگاه بای اسپکترال ایندکس بود.
متخصص بیهوشی وفلوشیپ فوق تخصص بیهوشی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هیپنوتیزم جایگزین بیهوشی یا بی ‌حسی نیست. در مواردی که استفاده از داروهای بیهوشی برای افراد ممنوعیت یا محدودیت استفاده داشته باشد در محدوده سنی بین چهار تا میانسالگی می توانند پس از یک مشاروه روانپزشکی فرایند یک عمل جراحی با روش هیپنوتیزم را انجام دهند.
وی افزود: هم اینک این روش در همه دانشگاههای دنیا در حال آموزش به متخصصان بیهوشی، روانپزشکی و همچنین سایر گروههای مرتبط با امور درمانی است.
دکتر محمد حسنی استادیار اورتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ضمن ابراز رضایت از انجام عمل جراحی با روش هیپنوتیزم افزود: هر سه حالت دردناک که در بیماران ارتوپدی داریم(برش، جداسازی پلاک و کوتر و بخیه) برای این بیمار بدون درد انجام شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.