به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان همراه مسئولان شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مخزن 60 هزار متر مکعبی، مخزن یک میلیون متر مکعبی و خط انتقال آب از سد دوستی به طرق را مورد بازدید قرار داد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح بزرگ انتقال آب از سد دوستی به مشهد از سال 1385 آغاز شده و در این راستا 178 کیلومتر خط انتقال به قطر 2 هزار میلی متر ایجاد شده است.
محمد حسین جعفری افزود: در اجرای این طرح هفت مخرن ذخیره آب در مجموع به حجم یک میلیون و 154 هزار متر مکعب در نظر گرفته شده که تاکنون پنج مخزن به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار کرد: مخزن 60 هزار متر مکعبی برای مدیریت مصرف آب محدوده حرم مطهر رضوی و مرکز شهر پیش بینی شده و از پیشرفت فیزیکی 88 درصدی برخوردار است.
وی گفت: مخزن یک میلیون متر مکعبی نیز مقابل تصفیه خانه شماره 3 مشهد با هدف ایجاد جریان منظم و پایدار در تامین آب تصفیه خانه احداث شده است.
جعفری افزود: ساخت این مخزن که بزرگترین مخزن آب شرب خاورمیانه شناخته شده است از سال 1388 آغاز شده و از پیشرفت فیزیکی 99 درصدی برخوردار می باشد.
وی اظهار کرد: برای اجرای پروژه های مزبور تاکنون 460 میلیارد ریال هزینه شده که در صورت تامین 300 میلیارد ریال دیگر، تمام آنها تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.