به گزارش ایرنا، محمد علائی روز چهارشنبه در نشست تخصصی 'بررسی عوامل موثر بر بحران آب و راهکارهای مقابله با آن' در سبزوار افزود: از مجموع 37 دشت استان خراسان رضوی فقط دشت کلات و 2 دشت در شهرستان سرخس از جمله دشت های غیرممنوعه است.
وی ادامه داد: 34 دشت باقیمانده در وضعیت ممنوعه است که از این تعداد 15 دشت در وضعیت بحرانی قرار دارند.
علائی گفت: استان خراسان رضوی با بحران شدید در زمینه کمی و کیفی آب روبه رو است که پیامد های خطرناکی برای مردم و کشاورزان استان در پی دارد.
وی با بیان اینکه با تلاش دولت یازدهم موضوع صرفه جویی و حفظ منابع آبی مورد توجه جدی قرار گرفت، افزود: توجه دولت یازدهم برای افزایش نقش مردم در حوزه مدیریت مصرف منابع آبی سبب شد تا در چهار سال گذشته کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی تلاش بیشتری برای صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.
قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: امروز کشاورزان بیش از گذشته به موضوع مصرف درست و مدیریت منابع آبی اهمیت می دهند که این مسئله سبب شده در چهارسال میزان فرونشت و شکست زمین کاهش یابد.
علائی عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام شده ساعت کار چاه های کشاورزی استان از هفت هزار و 400 ساعت به چهار هزار و 710 ساعت رسید که در تحقق این مسئله کشاورزان نقش مهمی داشتند.
او افزود: دولت با اینکه آگاه بود که با اجرای این طرح ممکن است در انتخابات با مشکلاتی روبه رو شود، اما موضوع حفظ منابع ملی و آب را مهمتر از مسائل سیاسی دانست.
در این همایش راهکارهای مختلف مقابله با بحران آب مورد بررسی قرار گرفت.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/6012خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.