سرهنگ علیرضا حاجی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: خراسان رضوی پارسال رتبه نخست کشور را در حوزه کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت از آن خود کرد.
وی به کاهش 22 درصد تصادفات فوتی در 2 ماه نخست امسال نیز اشاره و بیان کرد: تعداد سوانح رانندگی درون شهری منجر به فوت در نخستین 2 ماه امسال 40 مورد و این تعداد در مدت مشابه پارسال 51 مورد بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: رعایت نکردن حق تقدم در خیابانهای اصلی علت عمده سوانح رانندگی است. میانگین سنی مقصران مرد در سوانح راننگی بین 25 تا 35 سال و میانگین سنی مقصران زن نیز 18 تا 25 سال است.
وی گفت: همچنین 55 درصد حوادث رانندگی درون شهری در خراسان رضوی مربوط به برخورد خودروها با عابران پیاده و 35 درصد نیز مربوط به موتورسیکلتهاست.
سرهنگ حاجی زاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان تمهیدات ترافیکی خاصی برای تامین نظم و امنیت ترافیکی اجرا می شود. در شبهای قدر، روز قدس و روز عید فطر محدودیت و ممنوعیت تردد در هسته مرکزی مشهد و اطراف حرم رضوی اعمال خواهد شد و در دیگر نقاط استان نیز در حوالی اماکن مذهبی تمهیدات ترافیکی اجرا می شود.
وی ادامه داد: ساعت اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی در هسته مرکزی شهر پس از پایان عید فطر افزایش می یابد. محدودیت ترافیکی از 8 صبح به 7 و از 20 به 23 افزایش پیدا خواهد کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در ادامه همچنین از بخشودگی دیرکرد جریمه های سال 95 خبر داد و گفت: چنانچه مالکان خودروها تا پایان آذر ماه امسال نسبت به پرداخت جرائم سال گذشته اقدام کنند مشمول بخشودگی دیرکرد جریمه خواهند شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.