سید احمد دلقندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی محصول جو طی هفته اخیر در برخی نقاط از جمله شهرستانهای جنوبی خراسان رضوی به صورت محدود شروع شده اما هنوز برداشت آن در عمده مناطق استان آغاز نشده است.
وی به خرید دو هزار و 400 تن جو از طریق بورس از کشاورزان خراسانی تاکنون اشاره و بیان کرد: در سال زراعی گذشته 160 هزار تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان به صورت تضمینی خریداری شد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خراسان رضوی ادامه داد: امسال برآورد تولید جو با توجه به سرمای آذر ماه پارسال و پراکنش نامناسب بارندگی در سال جاری خیلی خوب نیست و به میزان سال قبل نمی رسد.
وی گفت: پیش بینیها برای تولید محصول جو در خراسان رضوی حدود 400 هزار تن است در حالی که پارسال جو تولیدی استان 530 هزار تن بود.
دلقندی افزود: با توجه به این شرایط پیش بینی می شود امسال حدود 100 هزار تن جو از کشاورزان خریداری شود با این حال آمادگی خرید تضمینی تا میزان 200 هزار تن در خراسان رضوی وجود دارد.
وی ادامه داد: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم جو امسال 10 هزار و 300 ریال تعیین شده و بر اساس برنامه ریزی وجه آن به کشاورزان کمتر از یک ماه پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: هم اکنون هزار تن از جو خریداری شده در بورس عرضه شده و پول آن به سرعت به حساب کشاورزان واریز می شود. هم اکنون در شروع فصل خرید قیمت هر کیلوگرم جو در بازار حدود هشت هزار و 500 تا 9 هزار ریال است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.