علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست ستاد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: باید در این ایام و سالگرد قیام 15 خرداد که شروع نهضت امام راحل است با حفظ خاطره آن و بزرگداشت این ایام ارزشها و مفاهیم والای انقلاب و امام خمینی(ره) را به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد. این امر بخشی از مسئولیتها و تکالیف ما نسبت به امام(ره) است.
وی ادامه داد: تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان امکان سفر و حضور مردم را در جوار مرقد مطهربنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را محدود کرد اما این شرایط خود فرصتی است تا مراسم شایسته ای در سطح شهرها، بخشها و روستاها با نام و یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: شخصیت و منش امام خمینی(ره) چراغی روشن فراروی مردم ما و نسل جدید است و باید از این ظرفیت برای معرفی بیشتر این شاخصه انقلاب بهره برد.
وی به فصل امتحانات و تعطیلی مدارس در این ایام اشاره و بیان کرد: باید از راهکارهای دیگری برای انتقال ارزشهای فکری و اندیشه ای امام(ره) به نسل نوجوان طی این ایام بهره گرفت و به راحتی از این فرصت نگذریم.
رشیدیان افزود: یکی از توصیه های امام راحل برای خودسازی انس با قرآن است. در ماه مبارک رمضان تعلق خاطر و انس با قرآن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این میان پیوند نسل نوجوان وجوان با قرآن بیشتر شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن کریم هم در این ماه برگزار می شود و تجمعات و مراسم قرآنی همزمان با ایام سالگرد ارتحال امام(ره) با حضور و مشارکت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی شود.
استاندار خراسان رضوی تهیه و توزیع جزوه هایی در زمینه مبانی نظری امام خمینی(ره) در حوزه ها و موضوعات مختلف اعم از قرآنی، مبانی مهدویت، نظام مردمسالاری دینی، استکبار ستیزی و سایر مباحثی را که در نظام فکری ایشان وجود دارد به صورت دسته بندی شده و ملموس برای این نسل ضروری خواند.
وی گفت: علاوه بر برنامه ها مختلفی که در سالگرد ارتحال امام(ره) از سوی دستگاهها و نهادهای مختلف برگزار می شود یک برنامه و مراسم محوری و گسترده با مشارکت همه بخشها در هر شهر برگزار شود.
رشیدیان افزود: در عین تعدد مراسم و برنامه ها باید از نظر محتوایی هم به آنها توجه جدی شود تا احیاگر تفکرات امام(ره) در این ایام باشیم.
وی بر فضاسازی شهری از سوی شهرداری نیز در همین راستا تاکید و بیان کرد: باید از همه ظرفیتهای تبلیغی بدین منظور استفاده شود. برگزاری نشستها، میزگردها با حضور صاحبنظران و کارشناسان در حوزه تفکر، اندیشه و سیره امام راحل نیز بخشی از برنامه هایی است که رسانه ها در حوزه معرفی امام خمینی(ره) به جامعه می توانند انجام دهند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.