به گزارش ایرنا، انتشار این میران اوراق مشارکت در پی ارسال لایحه دوفوریتی، در شورای شهر مطرح و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب اعضای شورا رسید.
معاون اقتصادی شهردار مشهد در این خصوص اظهار کرد : دراین دوره مدیریت شهری تا کنون مبلغ 15 هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت برای خطوط دوم و سوم قطار شهری منتشر شده است.
محمدرضا مزجی افزود : همچنین تا کنون مبلغ 65 هزار میلیارد ریال کمک دولتی جذب شده که این مبلغ با سود اوراق به 13 هزار میلیارد ریال می رسد که رقم قابل توجه و بی سابقه ای است.
وی اظهار کرد : کمک دولتی برای پروژه های قطارشهری مشهد در بین کلانشهرها بسیار شایان بوده و نقش مهمی در سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه ها داشته است.
تصویب لایحه 2 فوریتی دریافت تسهیلات 2 هزار میلیارد ریالی از بانکهای تجارت و شهر برای پرداخت مطالبات پیمانکار در خطوط 2 ، 3 و مسیر توسعه خط یکم از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد است.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص این مصوبه گفت : این تسهیلات برای پرداخت تعهدات اولویت دار شرکت قطارشهری به پیمانکار پروژه با توجه به کمبود نقدینگی و تامین منابع مالی مورد نیاز دریافت خواهد شد.
کیانوش کیامرز افزود : بر اساس این مصوبه مبلغ 200 میلیارد ریال برای تکمیل مسیر توسعه خط یکم ،300 میلیارد ریال برای خط سوم و یکهزار و 500 میلیارد ریال برای خط دوم بابت مطالبات پیمانکار پرداخت خواهد شد.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد که از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مراحل پایانی خود را طی می کند.
7505/6012خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.