حجت الاسلام سید جلال حسینی روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: برنامه های ماه مبارک رمضان در قالب برنامه های قرآنی، جلسات تفسیر قرآن و احکام، نشست های پرسش و پاسخ، برنامه های عزاداری و مناجات خوانی، کارگاه های هنری و مسابقات فرهنگی و سخنرانی ها برگزار می شود.
وی افزود: محور اصلی برنامه های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) سبک زندگی قرآنی، تعمیق معارف دینی، تذهیب نفس با رویکرد نیازهای جامعه اسلامی می باشد که در این زمینه از مبلغان، کارشناسان و سخنرانان برجسته کشور بهره گرفته می شود.
وی اظهار کرد: برنامه های قرآنی ویژه زنان و مردان هر روز در قالب کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، محفل انس با قرآن کریم، تفسیر موضوعی و ترتیل قرآن در رواق های حضرت زهرا (س)، صحن انقلاب اسلامی، صحن جامع رضوی، رواق امام خمینی (ره) و مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برنامه تفسیر قرآن کریم توسط حجت الاسلام قرائتی با عنوان 'درس‌ هایی از قرآن' هر شب ساعت 22 در صحن جامع رضوی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برنامه های ترتیل قرآن کریم حرم مطهر رضوی به صورت زنده از شبکه های سیما از جمله شبکه های قرآن و خراسان رضوی پخش می شود، افزود: ترتیل قرآن کریم هر روز بعد از نماز صبح در صحن انقلاب اسلامی، از ساعت 11 تا 12 در رواق امام خمینی (ره) و از ساعت 18 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان تفسیر موضوعی قرآن کریم توسط حجت الاسلام رئیسی هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی گفت: مراسم شب احیا در شبهای 19، 21 و 23 ماه رمضان نیز از ساعت 21 تا یک بامداد در حرم مطهر رضوی برگزار می شود و سخنرانان هر شب به ترتیب آیت الله سید احمد علم الهدی و حجج اسلام رئیسی و رفیعی خواهند بود.
وی افزود: نشست های پرسش و پاسخ حول محور احکام و واجبات نماز و روزه در ماه مبارک رمضان با حضور کارشناسان مذهبی در خلال برنامه های روزانه به صورت حلقه های معرفت یا جلسات پرسمان دینی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان کتابچه قرآن و عترت با شمارگان 50 هزار نسخه، کتاب 'رمضان با قرآن' با شمارگان 30 هزار نسخه و کتابچه خانواده قرآنی با شمارگان 50 هزار نسخه تولید شده و بین زائران توزیع می شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای برای زائران غیر ایرانی در صحن های غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی پیش بینی شده که به زبان های عربی، اردو، انگلیسی و آذری برگزار خواهد شد.
وی افزود: کتابهای 'رمضان از نگاه مقام معظم رهبری' به زبان آذری، 'امام علی (ع)' به زبان های عربی، ترکی و انگلیسی از جمله تولیدات آستان قدس رضوی است که در ماه مبارک رمضان بین زائران غیر ایرانی توزیع می شود.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.