محمد رضا حیدری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود : تمایل اعضای منتخب شورای شهر پنجم بر تعامل و تبادل نظر با همه گروه هاست ضمن آنکه بدنه کارشناسی شهرداری مورد اعتماد ماست و به نقش تاثیر گذار آنها در برنامه ها و کارشناسی ها توجه می شود.
وی عنوان کرد : حضور لیست امید در شورای پنجم پایان نگاه سیاسی به شورا و آغاز نگرش تخصصی و علمی به حل مشکلات شهری است و در این راستا گفت و گو و تفاهم رابری برای مشکلات شهری در برنامه داریم .
وی ادامه داد : توانمندسازی اقتصاد حاشیه شهر و مردم ساکن در این مناطق دردستور کار شوراست و بر این مبنا طرح های حاشیه شهر با جدیت بیش از گذشته ارزیابی و پیگیری می شود و بخشی که مطلوب است ادامه می یابد و قسمتی که نیاز به اصلاح دارد بعد از اصلاحات پیگیری می گردد.
وی اظهار کرد : بر خلاف تصورها، لیست امید در حاشیه شهر مشهد دارای رای بود که این رای در برخی حوزه ها هم قابل توجه می باشد و تلاش می کنیم در این حوزه از تمام ظرفیت های موجود در این مناطق برای توانمند سازی حاشیه استفاده شود.
وی اظهار کرد : اصلاح روابط و تعامل با دولت که در دوره گذشته دچار نقصان جدی بود اصلاح خواهد شد و به منظور بهره گیری از امکانات دولتی برای بهبود زندگی مردم تلاش می شود این تعامل را به حداکثر خود برسانیم.
وی گفت: حوزه هنر، موسیقی ، تئاتر ، سینما و ورزش قهرمانی هم مورد حمایت جدی شورای جدید خواهد بود و بر این مبنا برای آماده سازی زمینه بازگشت هنرمندان بومی به استان تلاش می شود و سعی بر این است که چهره ای مهربان تر از شهر امام مهربانی ها ارائه کنیم.
دبیر و سخنگوی منتخبان شورای پنجم شهر مشهد افزود : دیپلماسی شهری را در خدمت اقتصاد شهر قرار خواهیم داد و بر این اساس باید نیازهای زائران در حوزه های مختلف به تناسب طبقات اجتماعی آنان شناسایی و برای هر یک به صورت مجزا برنامه تدوین شود تا به ماندگاری زائر در شهر کمک کند.
وی با بیان اینکه توسعه شهری در گروی توسعه گردشگری و بویژه زیارت است، گفت : در این راستا باید بر اقتصاد زیارت تمرکز شود و در کنار آن تفریحات و گردشگری تاریخی توسعه یابد و بیش از همه زیرساخت های گردشگری تقویت شود
وی تقویت نهادهای مدنی را ضروری خواند و گفت : باید از این ظرفیت در همراهی و مشارکت و نظارت بر عملکردها استفاده شود.
وی برنامه ریزی برای بازگرداندن سرمایه گذاران به شهر و تعامل با آنان را بر مبنای بازی برد - برد از دیگر محورهای مورد توجه شورای پنجم دانست و گفت :توسعه متوازن و عدالت محور در تمامی عرصه های خدماتی ، عمرانی و فرهنگی راهبرد اساسی شوراست.
وی اظهار کرد : این شورا با توجه به آن که گفتمانی ارزشمند وریشه دار به نام 'گفتمان اصلاحات 'را به عنوان پشتوانه خود دارد تمام تلاش و توانش را به کار می بندیم که سربلند از این آزمون خارج شود .
حیدری گفت : با توجه به باور و اعتقادی که اصلاحات به نهادهای مدنی و گردش آزاد اطلاعات و شفافیت دارد از این ظرفیت در مدیریت و اداره بهتر شهر بهره خواهیم گرفت .
وی در بحث گمانه زنی هایی که در فضای مجازی در زمینه شهردار شورای پنجم مشهد می شود ، گفت : هنوز هیچ یک از اعضای شورای منتخب به این موضوع وارد نشده و فرد یا افرادی را بدین منظور مطرح نکرده است.
وی عنوان کرد : منتخبان شورای پنجم چارچوبی را بر مبنای شاخص های محوری در تعامل با بخش های کارشناسی و دانشگاهی و غیره تدوین می کند و در این چارچوب هر فرد پیشنهادی ارزیابی می شود و بهترین گزینه بدین منظور انتخاب خواهد شد.
وی تصریح کرد : قبل از شروع به کار شورا برای روشن شدن عملکردها در شورای پنجم ، بر اساس متغیرهای کمی و مشخص به مردم اعلام خواهیم کرد که شورا و شهر مشهد را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم و دارایی ها و اموال و غیره را اعلام و در مرحله بعد بر مبنای میزان ها می گوییم چه انجام خواهیم داد و شهر را به چه شرایطی می رسانیم.
وی گفت : برای آشنایی بیشتر و استفاده از تجارب و توان متخصصان و افراد توانمند شهر برنامه ریزی شده تا جلساتی با تمام شهرداران و اعضای شوراهای قبلی برگزار و از توان وتجربه آنها بهره گرفته شود.
وی از اعضای شورای کنونی شهر مشهد خواست : در بحث بودجه و تصمیماتی که برای شهر تا شروع دوره جدید می گیرند تعهدات و شرایط سختی را برای شورای بعدی ایجاد نکرده و اجازه دهند تصمیمات اصلی را شورای پنجم بر مبنای اهداف و برنامه ریزی های خود بگیرد.
1906/6012 خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.