سید سعید سرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این کنگره ملی شاعرانی از سراسر کشور حضور می یابند تا از مقام بزرگ استاد حمید سبزواری تجلیل کنند.
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری این کنگره ملی، فراخوان نخستین جشنواره سرودها و نواهای انقلابی نیز رونمایی می شود و دبیرخانه آن فعالیت خود را جهت دریافت آثار آغار خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از پیگیری تشکیل بنیاد بین المللی فرهنگی استاد حمید سبزواری خبر داد و گفت: اساسنامه این بنیاد در حال آماده سازی است و در آینده نزدیک به صورت رسمی افتتاح می شود.وی افزود: همچنین در راستای آیین نکوداشت این شاعر برجسته کشور مرکز فرهنگی و موزه استاد حمید سبزواری که در آن آثار استاد نگهداری خواهد شد در سبزوار افتتاح می شود.
'حسین آقا ممتحنی' معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی در بیمارستان در تهران چشم از جهان فرو بست و در زادگاهش سبزوار به خاک سپرده شد. وی در سال 1304 در سبزوار متولد شد. از آثار حمید سبزواری می‌ توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.