مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی در این مراسم گفت: این وزارتخانه در راستای عمل به وظایف و تعهدهای ذاتی خویش منشا اقدامات مهمی در این حوزه بوده که ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقا فرهنگ عمومی، مساعدت لازم برای برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و صدور مجوزهای فرهنگی و هنری از جمله آنها است.
مهدی محمدی به برگزاری 'کارگاه آموزشی سامانه صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری' همزمان با این گردهمایی اشاره و بیان کرد: این کارگاه فرصت مغتنمی است تا ضمن بررسی نقاط مثبت، موانع و مشکلات مراکز فرهنگی هنری رفع و زمینه اثربخشی بیش از پیش آنها فراهم آید.
وی ادامه داد: محورهای مهم و مورد تاکید این کارگاه و گردهمایی بسترسازی فضایی است که تعامل سازنده موسسات فرهنگی هنری و مخاطبان آنها را بیش از پیش تسهیل نماید.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی گفت: همچنین بهره گیری از فناوریهای نوین، زمینه ساز دریافت بازخوردها و داوری تولیدات و آثار فرهنگی و هنری توسط فرهنگدوستان و هنر پروران خواهد شد.
وی افزود: از سوی دیگر به جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می بایست با توسعه این مراکز و اقتصاد آنها و برگزاری جشنواره های تخصصی زمینه عرضه هر چه بیشتر تولیدات فرهنگی و هنری را به جامعه فراهم آورد.
محمدی به فعالیت سامانه صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری نیز اشاره و بیان کرد: این سامانه با هدف توسعه دولت الکترونیک، توسط کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی نشستهای متعدد با کارشناسان هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری در دو بخش 'متقاضیان تاسیس موسسات و ستاد بررسی پرونده' طراحی و پیاده سازی شده است.
وی ادامه داد: بخش متقاضیان امکان تکمیل پرونده و درخواست تاسیس را برای متقاضیان راه اندازی موسسات فرهنگی و هنری فراهم کرده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی گفت: این موسسات گزارش عملکرد و درخواستهای مربوط به تغییر را بطور الکترونیکی در سامانه به ثبت برسانند و با کارشناسان دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری تعامل نمایند.
وی افزود: کارشناسان دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری، در بخش ستادی این سامانه امکان دسترسی برای استان و شهرستانها را بطور جداگانه خواهند داشت و همه روند بررسی پرونده و صدور مجوز به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد.
هم اینک افزون بر 6 هزار موسسه فرهنگی و هنری با کسب مجوز و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعال هستند.
طی این گردهمایی موضوع آموزش سامانه الکترونیکی صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری به کارشناسان ادارت کل ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور بحث و بررسی می شود.
کاهش زمان صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری، ارتقاء بهره وری و حمایت و اعطای تسهیلات ویژه به آنها از جمله موضوعاتی است که در پنجمین گردهمایی کارشناسان موسسات فرهنگی و هنری کل کشور بررسی می شود.
این گردهمایی و کارگاه آموزشی با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسانی از 32 استان کشور تا فردا در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: توحید آرش نیا
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.