علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع یکهزارو 800 شعبه اخذ رای در استان تعداد 800 شعبه در مدارس برپا می شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بیشترین ظرفیت ها را برای برگزاری انتخابات و حضور پرشور مردم به کارگرفته، اظهار کرد: 65 درصد دست اندارکاران انتخابات در امر نظارت ، بازرسی و اجرا را فرهنگیان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به نقش آفرینی آموزش و پرورش در افزایش شور و نشاط انتخاباتی و تحقق مشارکت حداکثری بیان کرد:در این راستا 30 برنامه عملی برای دانش آموزان و معلمان در جهت افزایش آگاهی و شور و نشاط انتخاباتی برگزار شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود:در این راستا سه هزار کرسی آزاد اندیشی در سطح مدارس و ویژه دانش آموزان برگزار شده است.
وی افزود: از دیگر برنامه های اجرا شده در استان می توان به برگزاری جشن تکلیف سیاسی، مناظرات سیاسی، اجرای نمادین انتخابات ، برنامه ویژه برای رای اول ها،ارائه و آموزش شاخص های انتخاب خوب بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و نظیر آن اشاره کرد.
کاظمی اظهار کرد: امسال 35 هزار دانش آموز رای اولی در مدارس پیش دانشگاهی در سطح استان مشغول تحصیل هستند که برای نخستین بار اولین مشارکت سیاسی خود را فردا در زمینه انتخابات رقم می زنند.
استان خراسان رضوی دارای 90 هزار نیروی فرهنگی و یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.