راضیه علیرضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت این استان در دولت یازدهم 33 هزار و 813 میلیارد ریال است که در مقایسه با چهار سال دولت دهم که 31 هزار و 165 میلیارد ریال بود 8.5 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: کل سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی در سال 92 حدود سه هزار میلیارد ریال بود که با خروجی تدریجی از رکود در سال گذشته به 13 هزار و 360 میلیارد ریال افزایش یافت و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 30 هزار میلیارد ریال برسد.
وی گفت: طی دولت یازدهم در بخش صنعت استان برای 30 هزار و 426 نفر فرصت شغلی ایجاد شد که در مقایسه با دولت دهم که 28 هزار و 105 نفر اشتغالزایی شده بود، هفت درصد افزایش داشت.
علیرضایی افزود: ارزش ماشین آلات صنعتی نوین که در دولت یازدهم به استان وارد شد 944 میلیون یورو می باشد که این مبلغ در مقایسه با چهار سال دولت دهم که 247 میلیون یورو بود 282 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم از محل تسهیلات رونق تولید، چهار هزار و 490 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی خراسان رضوی که دارای مشکل نقدینگی بودند، پرداخت شد.
وی گفت: صدور و تمدید پروانه های صنفی این استان در دولت یازدهم نیز 76 هزار و 819 فقره می باشد که در مقایسه با دولت دهم که 62 هزار و 721 فقره بود 22.7 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در دولت یازدهم هفت هزار و 94 میلیون دلار کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شد که در این میان صادرات طلا و مصنوعات آن از مشهد طی سال های 94 و 95 بسیار قابل توجه و بی سابقه و به میزان یکهزار و 550 کیلو گرم به ارزش 56 میلیون دلار بوده است.
وی با اشاره به دستاوردهای بخش معدن خراسان رضوی در دولت یازدهم اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته 99 محدوده اکتشافی به مساحت یکهزار و 668 کیلومتر مربع از پهنه سنگان حذف شد و ثبت آن برای عموم مردم به منظور اکتشاف میسر گردید.
وی گفت: در این راستا انجام مطالعات پهنه اکتشافی ژئو فیزیک هوایی سنگان توسط شرکت ایمیدرو منجر به شناسایی 39 منطقه معدنی امید بخش در سنگان شده است.
علیرضایی افزود: در بخش مبارزه با قاچاق کالا در دولت یازدهم 644 پرونده بازرسی از واحدهای صنفی استان به ارزش 96 میلیارد و 800 میلیون ریال تشکیل شد که در مقایسه با دولت دهم از نظر تعداد پرونده ها یک درصد و از نظر ارزش ریالی 231 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: کشف کالاهای قاچاق از نوع پوشاک، پتو، لوازم خانگی و کفش در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم 170 درصد رشد داشت.
استان خراسان رضوی با پنج هزار و 616 واحد صنعتی فعال، سرمایه گذاری صنعتی 120 هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود 185 هزار نفر در آنها از نظر تعداد واحدها و اشتغال در آنها پس از استان های تهران و اصفهان رتبه سوم کشور و از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه ششم کشور را دارد.
این استان دارای 46 نوع ماده معدنی در 707 معدن با ذخیره قطعی بیش از سه میلیارد تن است.
هم اکنون 165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی در این استان فعالیت دارند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.