حجت الاسلام محمد مظفری روز چهارشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی خراسان رضوی افزود : اصل امانتداری و حق الناس قبل ، حین و بعد انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است و از این رو رهبری معظم انقلاب بارها و بارها بر رعایت عدالت و امانت در این فرآیند تاکید کرده اند.
وی افزود : زمانی ما می توانیم مدعی عدالت باشیم که همه اقداماتمان بر مبنای قانون باشد و بر این اساس قانون محوری را در تمام ابعاد انتخابات محور عمل داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در این راستا تلاش بر حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات است و سعی می شود با برخی اقدامات به این حضور خدشه ای وارد نشود،‌
اما برخی رفتارها و حرکتها از سوی کاندیداها در مناظره ها و سخنرانی ها شایسته نبود و نباید از کشورهای غرب الگو بگیریم.
وی با بیان اینکه فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما با غرب متفاوت است، خاطرنشان کرد : باید در حد و شان خود صحبت کنیم و به طور قطع بعدها باید این موضوعات برابر قانون رسیدگی شود.
وی افزود : در این میان طرفداران وهواداران نامزدها هم باید مراقب رفتار خود باشند چنانکه امروز بسیاری از رفتارها و حرکت های طرفداران به طور قطع مورد رضایت خود نامزدهای انتخابات هم نیست .
وی گفت : در این میان برخی اقدامات که سازمان ها و دستگاه ها انجام می دهند چون برقراری یارانه ها که مورد تایید رئیس جمهوری نبود و دستور دادند شرایط به حالت قبل برگردد و این بیانگر آن است که برخی اقدامات بدون هماهنگی با نامزدها انجام می شود.
وی گفت : قرارنیست کسی تقلب کرده و رای کسی را عوض کند بلکه با توجه به بصیرت، دانش ، سواد و توسعه آگاهی های مردم احتمال این امر به صفر رسیده و در عمل منتفی است و چنین دغدغه ای توجیه ندارد.
وی با تاکید بر رعایت امانتداری در انتخابات گفت : منظور آن است که اقدامات قبل و بعد انتخابات به گونه ای باشد که مردم که صاحب اصلی نظام و ولی نعمت هستند احساس کنند اراده آنها با رعایت تمام ضوابط محقق می شود .
حجت الاسلام مظفری افزود : در عین اقدامات نظارتی مسئولان، مردم نیز بر عملکرد ما نظارت دارند این امر برای نظام خیلی مهم است که کارنامه خوب و درخشانی از خود ارائه کرده تا اراده مردم محقق شود.
وی در بحث تخلفات انتخاباتی هم گفت : با وجود فعالیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دستگاه های مربوطه در این حوزه تعداد مواردی که منجر به تشکیل پرونده شده خیلی قابل توجه نیست و شراط به نسبت خوبی داشته ایم .
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود : امید می رود در دو روز آینده نیز با همکاری و هماهنگی همه بخش ها،‌ انتخابات در سلامت کامل و پر شور برگزار شده و از این شرایط عبور کنیم .
وی تصریح کرد : دوره های قبل هم این تلاش ها و انتخابات باعث سربلندی بوده و در این دوره هم با سربلندی همراه خواه بود.
انتخابات ریاست حمهوری و شورای اسلامی شهرو روستا 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی**‌ انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.