به گزارش ایرنا وحید جلیلی سه شنبه شب در همایش ایثار و کرامت در جمع هواداران سیدابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد جامع تربت حیدریه اظهار کرد: آزادی از مهمترین مبانی انقلاب اسلامی است که امروز از جانب کسانی که نعل وارونه زده و دیگران را به مقابله با آن متهم می کنند، در خطر است.
وی تصریح کرد: ملت ایران در سال 57 با تشکیل انقلاب اسلامی، حق آزادی و انتخاب را به خود داد و اکنون کسانی هستند که در برنامه های تبلیغاتی خود و تریبون های مختلف به مردم القا می کنند که حق انتخاب شما فقط یک نفر است و باید یا ما را انتخاب کنید و یا اینکه کدخدا به شما حمله می کند، این همان ایدئولوژی جبر از ترس است که افراد برای چند رای بیشتر مردم را دائم می ترسانند.
جلیلی بیان کرد: امروز عده ای به روستاها رفته و مردم را از جنگ می ترسانند و با مقابله با انتخاب آزادانه، مردم را به انتخاب اجباری دعوت می کنند، این شعار کسانی است که داعیه دار عقلانیت و آزادی هستند.
وی تعامل با آمریکا را نوکری و رعیتی ملت ایران برای آنها دانست و گفت: آیا کسانی که خوی وحشی گری دارند و هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون و در جنگ 8 ساله از صدام حمایت کردند قابل تعامل و اعتمادند، این کمال بی عقلی است که بتوان با دشمن اسلام مذاکره برد - برد داشت.
وی خاطر نشان کرد: نیروگاه هسته ای اراک و تحقیقات انرژی هسته ای که حاصل دهها سال تلاش مجاهدانه دانشمندان و شهدای این ملت بود را با سیمان و بتن بستند و حتی این تعهد را دادند که تا 25 سال آینده حق پیشرفت در صنعت هسته ای را نداریم.
جلیلی بیان کرد: برخی افراد و جریان های سیاسی در کشور به دنبال دیپلماسی التماسی و 'آقا اجازه' هستند، یعنی مادامی که کدخدا اجازه ندهد ما اجازه نداریم حتی از ظرفیت های داخلی و امکانات خودمان استفاده کنیم، آیا از این بالاتر ذلتی وجود دارد؟
وی تاکید کرد: برخی می خواهند در هاضمه جهانی هضم شوند و تحقق آن را کنار گذاشتن مبانی دینی، انقلابی و اسلامی می دانند، تا گوش به فرمان کدخدا باشیم، اما امام راحل به ما آموخت آمریکا شیطان بزرگ است.
معاون فرهنگی شهردار مشهد با انتقاد از برخی سخنان کهنه و بیهوده، این اقدامات را فرافکنی و فریبنده دانست و گفت: کسانی که جامعه ایده آل آنها قاجاری است و به دنبال قراردادهای استعماری هستند دیگران را به برگشت به عقب متهم می کنند و این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران مشغول فتح قله های دنیاست.
وحید جلیلی افزود: کسانی که در 30 سال گذشته حتی قدم در پیاده روهای کشور نگذاشته اند حالا برای چند رای بیشتر و تخریب رقیب مردم را از دیوارکشی در پیاده رو می ترسانند.
وی گفت: هم اکنون انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به قله های پیشرفت دنیا سینه به سینه با قدرتهای بزرگ مبارزه می کند و نتیجه این مبارزه اقتدار و امنیت و عزتی است که در کشور طنین انداز شده است.
** جریانی به دنبال هزینه سازی برای رهبری است
قائم مقام سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برخی با مطرح کردن مذاکره و تعامل با امریکا، به دنبال پروژه هزینه سازی برای رهبری نظام بودند، اما تیزبینی و هوشیاری رهبری این نقشه را خنثی کرد.
محمد رمضانی در جمع طرفداران سیدابراهیم رئیسی در تربت حیدریه اظهار کرد: جریانی در کشور با پروسه مذاکره درصدد بود تا با القای اینکه حل مشکلات کشور در گرو تعامل با امریکاست رابطه را با دولتمردان آمریکا برقرار کند و در صورت عدم موفقیت به مردم بگوید ما خواستیم مشکلات کشور را حل کنیم اما رهبری اجازه ندادند.
وی با تاکید بر این نکته که هوشیاری رهبری این نقشه را خنثی کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از 9 بند ابلاغی برجام به مجلس و دولت تاکید داشتند که برای اجرای برجام از آمریکا و اتحادیه اروپا ضمانت کتبی بگیرند، اما چه شد؟
رمضانی خاطرنشان کرد: به اذعان وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس بانک مرکزی، برجام هیچ تاثیری در روند اقتصادی ایران نداشته و حتی مهمترین عامل تحریم، اتصال به سوئیفت انجام نشده و پول نفتی را که فروخته می شود نمی توان از طریق مبادلات بانکی دنیا وارد کشور کرد.
وی از کسانی که توهم دور کردن سایه جنگ را به مردم القا می کنند، انتقاد کرد و گفت: سایه جنگ را حضور مردم و شهدای مدافع حرم و قاسم سلیمانی ها 2 هزار کیلومتر آنطرف تر از این کشور دور کرد، اما برخی افراد زمانی که آمریکا 59 موشک به پایگاه الشعیرات سوریه شلیک کرد هیچ اعتراضی نکردند.
وی اظهار کرد: هر ایرانی مسلمان و انقلابی که دل در گرو ولایت دارد نه با امان نامه شمر و نه با سکه های یزید از بدنه نظام و انقلاب جدا نخواهد شد.
به گزارش ایرنا و بنا بر اعلام قبلی قرار بود سعید جلیلی سخنران این همایش باشد اما چون وی همراه سیدابراهیم رئیسی در مصلای تهران حضور یافته بود برادر وی 'وحید' به عنوان سخنران به این مراسم آمده بود.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.