محمدعلی وکیلی شامگاه دوشنبه با حضور در اجتماع شهروندان اهل سنت استان خراسان رضوی در حمایت از حسن روحانی افزود:امروز فرماندار زن و مشاور وزیر از اهل سنت داریم و از 20 نماینده اهل سنت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جز یکی دو نفر، همگی عضو تاثیرگذار فراکسیون امید هستند.
سخنگوی ستاد روحانی در کشور گفت: اهل سنت هیچگاه با صندوق رای قهر نکرده اند بلکه خواست و مطالبه خود را با صندوق رای مطرح کرده اند و علاوه بر آن امنیت مرزها و هویت ایرانی نیز مدیون تعصب و غیرت برادران و خواهران اهل سنت است که بدون منت از مرزهای پیرامونی کشور پاسداری می کنند.
او با تشکر ازحمایت اهل سنت از روحانی گفت: علمای برجسته اهل سنت به رغم تهدیدها و تطمیع ها، به نمایندگی از این قشر ایرانی و اسلامی، انتخاب اصلاح طلبانه ای را به نمایش گذاشتند.
وی بابیان اینکه همزیستی، حرمت و احترام به سلایق مختلف اقوام ایرانی در گفتمان اصلاح طلبی به رسمیت شناخته شده و به همین دلیل اصلاح طلبی منطبق با قانون اساسی است، افزود: تجربه مدیریتی اصلاح طلبان پیرامون مذاهب و اقوام ایرانی در سه دهه اخیر در مقیاس قانون اساسی کارنامه قابل قبولی بوده است و عملکرد آنان در سالهای 76 تا 84 مورد تایید پیشکسوتان این جمع است .
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بی مدارایی و بی محبتی به اهل سنت در دوره اصولگرایان تجربه شده و در سالهای 84 تا 92ملت طبقه بندی و به شهروندان درجه یک و درجه دو تقسیم شد.
وی اظهار کرد: کسانی که امروز در تبلیغات انتخاباتی کارت ملی را مبنای کار خود در شعارهایشان قرار داده اند باید بدانند این شعار با کارنامه این چند ساله آنان سازگار نیست .
وکیلی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روحانی گفت: چک سفید به شما می دهیم چون شما وارث آیت الله مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده و مورد تایید اصلاحات هستید، اما این چک سفید به کابینه ات داده نمی شود وبرای کابینه دوم سختگیرانه برخورد خواهیم کرد تا این کابینه هم در مقیاس اقوام ایرانی و هم در مقیاس نسل جوان و بانوان ما شکل بگیرد.
وی اظهار کرد: روحانی متعهد شده برای داشتن کابینه ای چابک حداقل 30 درصد مناصب ستادی دولت را به جوانان و بانوان بسپارد .
نماینده مردم تهران گفت:29 اردیبهشت به مراتب سرنوست سازتر از دوم خرداد 76 خواهد بود چرا که ایرانیان تصمیم گرفته اند به نسل آینده بیندیشند و گفتمان تعامل با دنیا را برای به حداقل رساندن آسیب به کشور برگزیده و عزت را به ایران برگردانند.
در این نشست، نماینده مردم شهرستان های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این دوره انتخابات به دلیل توطئه های کشورهای غربی و خارجی، نسبت به دوره های پیشین حساسیت بیشتری دارد و حضور مردم پشتوانه مهمی برای نظام اسلامی در برابر این توطئه ها است.
محمود نگهبان سلامی با مقایسه شرایط داخلی کشور قبل و بعد از دولت تدبیرو امید، خاطر نشان کرد :سیاست های غلط و بدون برنامه در دو دولت قبلی، کشور را به سمت سقوط و افول پیش برد و دولت تدبیرو امید کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار داد .
این نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به گرانی، تورم ، تنزل جایگاه بین المللی ایران ، کاهش ارزش پول ملی و حاشیه نشینی یک میلیون و 200 هزار نفر در مشهد در دولتهای نهم ودهم گفت: با روی کار آمدن آقای روحانی شرایط خوبی برای کشور پیش آمد وبا به ثمر رسیدن برجام تعاملات با دنیا آغاز شد .
سلامی تاکید کرد: نکته بسیار مهم برای اقوام و مذاهب مختلف کشورتدوین منشور حقوق شهروندی در این دولت است که بایستی برای عینیب بخشیدن به آن تلاش مضاعف صورت بگیرد و کسانی که هزینه دادند باید اجرای آن را نیز خودشان انجام دهند .
وی گفت: باید از نخبگان اهل سنت بهره گیری شود که در این دوره انتظار است از نخبگان این گروه در مناصب معاون رئیس جمهوری نیز استفاده شود.
وی خاطر نشان کرد: دو طرز تفکر و ایده پیش روی ما قرار گرفته ، یکی مدیریت کارآمد و مبتنی بر تدبیر است و دیگری مدیریت مبتنی بر شعار و عوام فریبی که مردم آن را در دوره قبل تجربه کردند.
مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری نیز گفت:این فرمان الهی است که امانتها را به اهلش بسپارید و این انتخابات و رای دادن، امانت 80میلیون جمعیت ایرانی است لذا حضرت امام خمینی (ره) فرمود با چشمان باز رای دهید و در این رابطه همه ملت باید اجتهاد کرده و برای یافتن نامزد اصلح به یقین برسند تا به وظیفه شرعی خود عمل کنند.
وی ضمن انتقاد از قانون انتخابات و شورای نگهبان گفت: آنقدر قانون انتخابات ریاست جمهوری بدی داریم که سن، مدرک و معیارهای سنجش رجل سیاسی و مذهبی بودن در آن معلوم نیست و در این انتخابات افرادی از شهرداری، دستگاه قضایی و اجرایی به عنوان رجل سیاسی انتخاب شدند اما چرا از مجلس نباید رجل سیاسی داشته باشیم؟
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به موفقیت های دولت یازدهم در حوزه دفاعی گفت:امنیت فقط به توانمندی دفاعی نیست و دیپلماسی و توانمندی دفاعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
وی اظهار کرد: ما انرژی هسته ای را در دوران خاتمی مطرح کردیم اما در دولت روحانی به رسمیت شناخته شد و امروز مطابق برجام غنی سازی اورانیوم تا پنج درصد را بدون اشکال و با تایید شش کشور دنیا انجام می دهیم اما در دولت گذشته به دلیل فعالیت های مخفی هسته ای جهان به ما مانند یک قاچاقچی نگاه می کرد .
کواکبیان همچنین با تاکید بر اصلاح کابینه در دولت دوازدهم، گفت: این دولت چرا یک وزیر اهل سنت ندارد؟ در وزارتخانه های آینده وزیر بالای 55 سال نباید به کابینه بیاید بلکه باید برود و استراحت کند!
این همایش به همت ستاد مرکزی اقوام ، ادیان و مذاهب اصلاح طلبان خراسان رضوی درمنطقه سه راه فردوسی ، در فاصله 15 کیلومتری از شهر مشهد برگزار شد و در آن علاوه بر حضور جمعی از شهروندان اهل سنت خراسان رضوی، گروهی از مردم وعلمای این قوم ازسایر استان های نیز شرقی در این مراسم حضور داشتند.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.