محمدرضا میری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بردسکن گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و توانمند سازی خانواده ها این افراد از چرخه حمایتی خارج شدند و تا پایان سال 95 تمامی پرونده هایی که درخواست حمایت این نهاد را داشتند صفر شد.
میری با اشاره به اینکه 179 هزار خانوار در استان، با جمعیتی بالغ بر 390 هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی هستند، گفت: این رقم معادل 10 درصد کل جمعیت استان است.
وی از تهیه جهیزیه برای 6 هزار نوعروس تحت حمایت این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: با تدابیری که اتخاذ شد به تمامی نوعروسان که در نوبت دریافت جهیزیه بودند تا پایان سال 95 کمک هزینه جهیزیه پرداخت شد.
وی به افزایش دو برابری یارانه های حمایتی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: متاسفانه از زمانی که یارانه ها افزایش پیدا کرده تعداد مراجعه کنندگان به کمیته امداد افزایش یافته و حال آنکه کمتر کسی از مراجعان شرایط لازم را دارند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اظهار داشت: کلیه خدمات معیشتی، اشتغال زایی و درمانی در حوزه این معاونت ارائه می شود و کمیته امداد تنها سازمان و نهاد بیمه گری است که 90 تا 95 درصد فرانشیز بیماران را پرداخت می کند.
میری افزود:‌ کمیته امداد امام خمینی (ره) نخستین سازمانی بود که طرح پزشک خانواده را در کشور اجرا کرد و هم اکنون تمام مددجویان این نهاد پزشک خانواده دارند.
وی رویکرد کمیته امداد در سال 96 را در راستای منویات مقام معظم رهبری توانمندسازی خانواده ها و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان عنوان کرد.
**‌ انتشار دهنده:‌علی اصغر ایزدی
ن/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.