دکتر حمیدرضا بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در مناطق روستایی و عشایر، شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و مناطق حاشیه شهر مشهد ساکن هستند.
وی اظهار کرد: از این تعداد بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد استقرار دارند.
وی گفت: خدمات نوین بهداشتی نیز با رویکرد کنترل بیماری های غیرواگیر برای بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت شهری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه شده است.
بهرامی افزود: طرح تحول نظام سلامت در مناطق روستایی و شهری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بهداشتی با هدف ارتقای سلامت جامعه، پیشگیری از بیماریها و کنترل بیماریهای مزمن و تامین بهداشت روان برای همه گروههای سنی شامل کودکان، میانسالان،سالمندان، مادران باردار، نوجوانان و جوانان به صورت رایگان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: مراقبت های ارائه شده در این طرح شامل آموزش و بهبود عادت های تغذیه ای، پیشگیری از مشکلات مرتبط با چاقی، بیماریهای قلبی، دیابت، بیش فشاری خون، مشاوره های روانشناسی و آموزش سبک زندگی، پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای این منظور 296 پزشک و 219 ماما در روستاها، 159 پزشک عمومی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری، 59 دندانپزشک خانواده در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، 788 مراقب سلامت خانواده، 111 کارشناس روانشناس و 34 کارشناس تغذیه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کارگیری شده اند.
وی گفت: تاکنون برای بیش از 95 درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با چهار میلیون و 960هزار نفر، پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل شده و مابقی نیز در آینده نزدیک دارای پرونده الکترونیک می شوند.
هم اکنون 6 دانشگاه علوم پزشکی شامل دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد در استان خراسان رضوی استقرار دارند.
بیش از 70 درصد جمعیت 6 میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.