به گزارش ایرنا محمدعلی نبی پور،‌ چهارشنبه در نشستی خبری افزود: برخی هواداران نامزدهای انتخاباتی برای صرفه جویی در هزینه ها از واحدهای کسب همزمان با فروش کالا و خدمات، به عنوان ستاد انتخاباتی نامزدهای مورد حمایت خود استفاده می کنند و حال آنکه برای فعالیت در این زمینه باید این واحدها از کالا تخلیه شده و از فضای آن تنها برای تبلیغات انتخاباتی استفاده شود.
وی تصریح کرد: استفاده از واحدهای کسب به عنوان محلی برای توزیع تراکت، عکس و بروشور و یا نصب عکس های نامزدهای انتخاباتی منعی ندارد اما به کارگیری آن به عنوان ستاد تبلیغاتی ممنوع است و چند مورد تذکر به هواداران نامزدها در این خصوص داده شده است.
وی تبلیغات زودهنگام از طریق فضای مجازی را از دیگر تخلفات انتخاباتی در گناباد دانست و گفت: این تخلفات توسط کمیته رصد فضای مجازی به صورت دقیق رصد و با هر گونه تخلف بدون اغماض برخورد می شود.
رئیس ستاد انتخابات گناباد گفت: نصب عکس بر روی دیوار املاک دولتی، تابلوهای برق، مخابرات، راهنمایی و رانندگی ممنوع است و برای استفاده از دیوار املاک خصوصی نیز باید رضایت مالکان آن جلب شود.
نبی پور گفت: محدودیتی در اندازه عکسهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد ولی بنرهای آنان نباید از 12 متر (سه در چهار متر) بیشتر باشد و در غیر این صورت کمیته امحاء نسبت به جمع آوری آن اقدام می کند.
وی گفت: نشانی کلیه ستادهای انتخاباتی باید قبل از راه اندازی به فرمانداری اعلام شود و راه اندازی بدون اطلاع قبلی به مراجع مربوطه، ممنوع است.
وی اضافه کرد: با توجه به همزمانی تبلیغات انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، برای جلوگیری از برخی بی نظمی ها، سخنرانی کاندیداهای شوراهای شهر در مصلای امام خمینی (ره) گناباد ممنوع شده و مصلی تنها برای تبلیغات ریاست جمهوری درنظر گرفته شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت همزمان با سطح کشور در 91 شعبه ثابت و سیار شهرستان گناباد برگزار می شود.
7545/2095/5132
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.