به گزارش ایرنا علی مجدآرا، چهارشنبه مجمع عمومی ورزش های همگانی در مشهد افزود: علاوه بر حضور پررنگ بانوان در ورزش های همگانی، این فدراسیون موفق شده است در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی و کارآفرینی رتبه نخست را در میان فدراسیون ها کسب کند.
وی با بیان اینکه هر باشگاه ورزشی از چندین مربی آموزش این رشته بهره می برد، تصریح کرد: فارغ از کسب موفقیت های چشمگیر در چند سال اخیر که در مسیر رشد فرهنگ ورزش های عمومی به دست آمده، موفق شدیم با ایجاد کمیته های کارآفرینی در فدراسیون، زمینه اشتغال چند صد نفر از مربیان خود را فراهم کرده و در راستای کارآفرینی گام برداریم.
مجدآرا با اشاره به توافق استانداری خراسان رضوی و فدراسیون ورزش های همگانی، خاطرنشان کرد: بر اساس این توافقنامه، استاندار به ه عنوان سفیر ورزش های همگانی در استان انتخاب و موافقت شد در شهرستان های استان مسیرهایی به عنوان جاده سلامت ساخته شود.
وی با بیان اینکه مادران به عنوان ستون خانواده نقش مهمی در درونی کردن فرهنگ ورزش در خانواده دارند، گفت: مادران پایه و اساس ورزش در کشور هستند و بدون شک می توانند اعضای خانواده را در ترغیب به ورزش یاری دهند و با همین رویکرد شعار امسال فدراسیون 'مادران، عمود خیمه ورزش' انتخاب شده است.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، شاخصه های توسعه ورزش های همگانی را فراوان دانست و افزود: ورود آموزش های روز دنیا، تعامل استوار با رسانه ها و نهادهای آموزشی و بهره مندی از تجهیزات و امکانات ورزشی از مهمترین این شاخصه ها هستند.
در پایان این مجمع، رضا آذریان به مدت چهار سال از سوی اعضای مجمع برای ریاست هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی انتخاب شد.

**
جاده سلامت در استان خراسان رضوی احداث می شود
رئیس هیات ورزش های همگانی استان خراسان رضوی نیزگفت: برای توسعه ورزش های همگانی در مشهد و سایر شهرستان های استان جاده های سلامت احداث خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم رضا آذریان ان افزود: برای رشد و توسعه ورزش های همگانی با استانداری خراسان رضوی تفاهم نامه ای برای احداث فضاهای مناسب (جاده های سلامت) منعقد شده است.
وی که فرماندهی ارشد نزاجا در شمال شرق کشور را نیز بر عهده دارد، این جاده ها را مسیری امن برای ورزش عمومی توصیف و اظهار کرد: از توان ارتش نیز در این خصوص استفاده می شود.
وی فرهنگ سازی را در رشد جایگاه ورزش های همگانی بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: در این خصوص برنامه ریزی های زیادی شده است تا با ایجاد محیط ها و بسترهای مناسب، مردم به سوی این رشته ورزشی سوق داده شوند.
امیر آذریان با بیان اینکه ورزش های همگانی هیچ محدودیتی ندارند، خاطر نشان کرد: در همه گروههای سنی و بانوان این رشته قابلت اجرا دارد به گونه ای که 21 درصد ورزشکاران استان در این رشته های مختلف ورزش های همگانی فعالیت دارند.
وی همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی به همراه رسانه ها را برای حضور مردم در ورزش های همگانی تاثیرگذار دانست و بیان کرد: در بحث استعداد یابی با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تفاهم نامه هایی امضاء شده تا در سال 1400 مشارکت مردم را از 21 به 55 درصد برسانیم.
آذریان فلسفه ورزش های همگانی را ارتقاء شادابی و نشاط برای تمام جامعه دانست و افزود: ورزش های همگانی کمک همگانی می طلبد و باید با ایجاد فضایی تعاملی، مردم با مزیت های این ورزش آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه یک فرد نظامی، آموزشی و ورزشی است، عنوان کرد: امیداریم با یک مدیریت همگانی و همکاری با ارتش جمهوری اسلامی دستاوردهای خوبی در ورزش همگانی استان به دست آوریم.
خبرنگار: حسین عباسی **‌ انتشار دهنده:‌علی اصغر ایزدی
7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.