حمید صادقی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عقاب توسط یکی از دوستداران محیط زیست در شهرستان مداوا و به اداره حفاظت محیط زیست سبزوار تحویل شده بود.
وی ادامه داد: این عقاب توسط دامپزشک مورد معاینه قرار گرفت و پس از اطمینان از سلامت کامل و توانایی پرواز، این گونه باارزش به دامان طبیعت بازگردانده شد.
صادقی گفت: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با پرندگان و حیوانات زخمی حیات وحش در محل سکونت خود، بلافاصله آنها را به ادارات حفاظت محیط زیست تحویل دهند.
عقاب صحرایی، پرنده ای شکاری و تا حدودی بزرگ با سینه ای پهن و پر و بالی قهوه ای رنگ است و از پستانداران کوچک مانند خرگوش ها، پرندگان و جوندگان و مردارهای تازه تغذیه می کند و در استپ های باز، نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، کوهپایه ها، نزدیک تالاب ها و حوالی شهرهای بیابانی زندگی می کند.
گونه های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار ، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می شوند.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7499/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.