دکتر فیروزه جعفری روز دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی فرزند پروری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سالهای گذشته مصرف مواد مخدر در بین زنان به دلیل تبلیغات کاذب مانند استفاده از شیشه برای کاهش وزن و رایج شدن مواد مخدر جدید و محرک افزایش داشته است.
وی ادامه داد: با اطلاع رسانی های صورت گرفته، دوران افزایش مبتلایان به مواد مخدر در بین زنان را پشت سر گذاشته ایم و ابتلا به اعتیاد در زنان کشورمان بدین طریق کنترل شده است.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در امور زنان و خانواده گفت: دستاوردهای پیشگیری و کنترل مواد مخدر در حوزه زنان در سالهای گذشته در کشور مثبت بوده است که تشکیل کمیته زنان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می رود.
دکتر جعفری راه اندازی مراکز درمان اعتیاد در استان های پر جمعیت، ایجاد مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد ویژه زنان و راه اندازی مراکز درمانی سرپایی و مراکز اقامتی ویژه زنان را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری رواج مصرف الکل در جامعه گفت: اگرچه هم اکنون مصرف الکل نسبت به گذشته در کشور افزایش داشته است اما اعتیاد به الکل در کشورمان اندک است.
به گفته وی، اعتیاد به الکل وقتی است که باعث بر هم زدن تعادل فرد می شود و در زندگی روزمره و رفتارهایش خلل ایجاد می کند.
کارگاه آموزشی فرزندپروری همگانی با عنوان 'نوجوان سالم من' با حضور مدیران دفتر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانشگاههای علوم پزشکی کشور تا 20 اردیبهشت جاری در مشهد ادامه دارد.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.