محمدرضا خدادادی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح یک واحد آموزشی گناباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تنها سه درصد مدارس فرسوده خراسان رضوی غیرقابل استفاده بوده که نوسازی و مقاومسازی آنها با مشارکت خیران در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: 258 طرح نیمه‌ تمام مدرسه سازی شامل 163 طرح مشارکتی با مشارکت خیران و 95 طرح خاص نیز در خراسان رضوی وجود دارد که ظرف دو سال آتی تکمیل شده و به بهره برداری می رسند.
معاون پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی همچنین سهم اعتبارات ملی این سازمان را برای تخریب و بازسازی مدارس هزار و 300 میلیارد ریال اعلام و بان کرد: 194 طرح عمرانی دولتی و یا با مشارکت خیران پارسال در این بخش تکمیل و بهره برداری شد.
وی گفت: تاکنون مدارس 10 منطقه از 47 منطقه آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعتبار 460 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شده اند و بقیه تا پایان سال آینده به این سامانه تجهیز می شوند.
او در ادامه همچنین اظهار کرد: از مجموع 30 طرح نیمه تمام در گناباد 25 طرح ظرف دو سال اخیر با هزینه 500 میلیارد ریال تکمیل و بهره برداری شد و پنج طرح نیز طی دو سال آتی بهره برداری می شوند.
محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد نیز در این مراسم فرسودگی فضاهای آموزشی را از جمله تنگناهای آموزش و پرورش این شهرستان ذکر کرد و خواستار مشارکت و همراهی بیشتر خیران و مسئولان در نوسازی و مقاوم سازی آنها شد.
دبیرستان تیزهوشان خاکپور با زیربنای هزار مترمربع و 9 کلاس درس با هزینه 9 میلیارد ریال با مشارکت خیران در مدت دو سال ساخته شد.
همچنین عملیات اجرایی مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان گناباد با زیربنای 1800 مترمربع و هزینه 20 میلیارد ریال امروز آغاز شد.
گناباد 17 هزار دانش آموز و هزار و 31 کلاس درس دارد. مرکز این شهرستان 91 هزار نفری در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.