دکتر جعفر عطارباشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی با تولید 780 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در ماه، در تولید این نوع مرغ در کشور پیشتاز است.
وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در این استان از 9 هزار و 360 تن در سال گذشته به 9 هزار و 828 تن در سال جاری افزایش می یابد که بدین ترتیب رشد پنج درصدی خواهد داشت.
وی گفت: تعداد واحد های مرغداری دارای پروانه تولید مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک در استان خراسان رضوی از 32 واحد در سال گذشته به 45 واحد در سال جاری افزایش می یابد.
عطارباشی افزود: هم اکنون بیشتر محصولات مرغ بدون آنتی بیوتیک در شهرستان های مشهد، قوچان، چناران، درگز، سرخس، نیشابور، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، تایباد و فریمان تولید می شود.
وی با اشاره به افزایش میزان صادرات این محصول به خارج از خراسان رضوی اظهار کرد: شرکت های متقاضی دریافت نشان (برند) برای توزیع مرغ بدون آنتی بیوتیک در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه در صنعت پرورش طیور در ایران از هیچگونه هورمون استفاده نمی شود، گفت: در برخی فروشگاه ها، مرغ بدون آنتی بیوتیک، مرغ بدون هورمون معرفی می شود که اینگونه تبلیغات این تصور را در بین افراد جامعه ایجاد کرده است که سایر مرغ های تولیدی هورمون دار هستند.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.