جواد آریان منش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: آقای میرسلیم براساس قانون و واقعیت های کشور صحبت می کند و بی تردید اگر میرسلیم آقای گل انتخابات نشود، کاپ اخلاق را گرفته و الگویی از اخلاق مداری و عقلانیت را به نمایش گذاشته است.
وی افزود: میرسلیم در مناظره نخست کمتر انتقادآمیز وارد عرصه شد اما در مناظره دوم حالت انتقادی بیشتری داشت و در اردوگاه اصول گرایی وارد شد.
رئیس ستاد میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شنیده ها حاکی از آن است که مناظره دوم نسبت به مناظره اول، بیشترین رشد آرا مربوط به آقای میرسلیم بوده زیرا دراین مناظره از مقبولیت بیشتری برخوردار می باشد.
وی میرسلیم را یک شخصیت استثنایی در بین دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد ذکر و بیان کرد: میرسلیم جامع الاطراف، مفسر قرآن کریم، تحصیل کرده کشور فرانسه، صاحب نظر در عرصه فرهنگی و صنعتی، مخترع، مسلط به چهار زبان زنده دنیا، ورزشکار و دارنده 23 کتاب در حوزه های مختلف می باشد.
وی بیان کرد: میرسلیم دارای تجارب مدیریتی فراوان در دولت های پس از انقلاب اسلامی می باشد و دارای پست های مختلف در وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد ریاست جمهوری، نیروی انتظامی و ستاد برگزاری انتخابات بوده و در تدوین و تصویب قانون اساسی نقش مهمی ایفا کرده و اکنون هم استاد دانشگاه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
وی اظهار کرد: میرسلیم همچنین سال های طولانی در کنار رهبر معظم انقلاب به صورت مشاور فعالیت داشته و در برهه ای از زمان مسئولیت نهاد ریاست جمهوری در زمان تصدی آیت الله خامنه ای را برعهده داشته است.
آریان منش اضافه کرد: در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آقای میرسلیم بیشترین نزدیکی فکری را با رهبر معظم انقلاب دارند؛ آنچنان که رهبری فرمودند 'من میرسلیم را یک عنصر مخلص و اهل کار می دانم'.

* ضعف احزاب بزرگترین مشکل کشور در مسائل سیاسی
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات مهم کشور در حوزه سیاسی، قرار نداشتن احزاب در جایگاه واقعی می باشد، احزاب در کشورهای دیگر از چنان قدرتی برخوردارند که می توانند دولت تشکیل دهند یا در صورت عدم موفقیت در رقابت با احزاب دیگر، منتقد دولت باشند.
آریان منش اظهار کرد: جایگاه احزاب در نظام مردم سالاری را نمی توان نادیده گرفت و در نظام مردم سالاری دینی کشور نبود احزاب بزرگ یک خلاء است.
وی افزود: زمانی که یک ماه مانده به انتخابات نمی دانیم کاندیداهای ریاست جمهوری چه اشخاصی هستند، نتیجه عدم وجود احزاب بزرگ در کشور است.
وی اظهار کرد: وقتی احزاب در کشوری فعال نباشند، انتخابات برای مردم به یک سرگرمی تبدیل می شود و افراد از اینکه انتساب به هیچ جریان سیاسی ندارند خود را فرد موفقی می دانند در حالی که اگر احزاب فعال شوند، در انتخاب رئیس جمهوری تعیین کننده خواهند بود و رئیس جمهوری آینده، با برنامه کشور را اداره می کند.
آریان منش اظهار کرد: حزب موتلفه قدمت 50 ساله و تفکر اصول گرایی دارد و از چند هیات مذهبی و انقلابی تشکیل شده و همه بزرگان و پیشگامان انقلاب اسلامی عضو این حزب می باشند.
وی افزود: حزب موتلفه اسلامی به مدت چهار سال مشکلات و ظرفیت های کشور را مورد بررسی قرار داد و یک برنامه جامع برای حل مشکلات و بهره گیری از ظرفیتهای کشور تدوین کرده است و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ورود کرده تا بتواند نامزدی از این حزب وارد عرصه انتخابات کند.
وی بیان کرد: شورای مرکزی حزب موتلفه پس از بررسی های بسیار در میان افراد خود آقای میرسلیم را به دلیل ساده زیستی، سلامت نفس، تعهد، کارآمدی، تجربه و دانش به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری برگزید.
آریان منش با بیان اینکه رئیس جمهوری باید مجری مصوبات و قوانین مجلس شورای اسلامی باشد، افزود: همه سیاست ها برای برنامه کشور در پنج سال تدوین و از سوی رهبر معظم انقلاب در قالب برنامه ششم توسعه ابلاغ شده لذا برنامه پنج سال آینده و بودجه و منابع کشور مشخص است.
وی اظهار کرد: از این رو نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید در مناظرات و تبلیغات خود در قالب برنامه ششم توسعه صحبت کنند، قرارنیست آنان سیاستگذاری کنند و سخنانی بگویند که به این حوزه برگردد بلکه آنان باید برنامه های خود را برای تحقق این سیاست ها بیان کنند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر سخن گفتن نامزدها با مردم به صورت عملیاتی و واقع بینانه گفت: متاسفانه نامزدها وعده می دهند و مطالباتی برای مردم بوجود می آورند که پس از رئیس جمهور شدن، از آن جا که امکان تحقق همه وعده ها در چهار سال میسر نیست لذا دیدگاه مردم نسبت به رئیس جمهوری منفی می شود.
آریان منش افزود: اینکه برخی مردم دیدگاه خوبی نسبت به روسای جمهوری ندارند، نتیجه وعده ها و شعارهای تحقق نیافته آنان است.

*پوشش خاص میرسلیم به خاطر نوع خاص تفکر اوست
رئیس ستاد میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر پوشش خاص وی در مناظره ها گفت: آقای میرسلیم معتقد به ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی است و نحوه پوشش وی نماد این فرهنگ می باشد، وی حتی در صحبت کردن از گفتن کلمات بیگانه خودداری می کند.
آریان منش گفت: مناظره های انتخاباتی در جایگاه شایسته و واقعی خود برگزار نشده است زیرا هدف از برگزاری مناظره؛ ارائه برنامه ها و دیدگاه های نامزدها به منظور تسهیل انتخاب فرد اصلح توسط مردم است و باید مناظره ها به سمت نوآوری و خلاقیت پیش رود.
وی افزود: مردم انتظار دارند در پایان مناظره ها ضمن نقد وضعیت موجود، راه های رسیدن به وضع مطلوب براساس علم، عقل و منطق را دریافت کنند اما متاسفانه مناظره ها رنگ و بوی غربی گرفته و از دایره ادب و اخلاق خارج شده است لذا به جای مناظره شاهد مشاجره نامزدها هستیم که فقط برای مردم هیجان ایجاد می کند.
آریان منش بیان کرد: آقای میرسلیم در همه حوزه های اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برنامه دارد که قابل ارائه است.

*لزوم هماهنگی قوا
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: ایران یکی از 10 کشور ثروتمند دنیاست اما به رغم همه ظرفیت ها هنوز نتوانسته ایم به اهداف خود در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دست یابیم.
وی با اشاره به کاهش نرخ تورم توسط دولت یازدهم و همچنین مشکلات دیگری نظیر رکود در بازار، آسیب های اجتماعی و غیره در کشور گفت: هیچ دولتی بدون مشارکت مردم و هماهنگی با قوه قضائیه، قوه مقننه و بخش های نظامی و انتظامی قادر به حل مشکلات نیست.
آریان منش، خط مشی حزب موتلفه را نقد عملکرد دولتها و ارائه راهکار برای حل مشکلات دانست و گفت: پایه گذار این حزب؛ مرحوم عسگر اولادی بود که تلاش فراوانی برای حل مشکلات مختلف نمود.
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: مصالح نظام و کشور برای حزب موتلفه و رهبری از هر چیزی مهمتر است، حزب با یک برنامه وارد عرصه انتخابات شده است.

*حزب موتلفه ارتباطی با جمنا ندارد
آریان منش گفت: به طور قطع حزب موتلفه با ساز و کار جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی (جمنا) وارد عرصه انتخابات نشد زیرا موتلفه قبل از اینکه جمنایی وجود داشته باشد، حدود یک سال قبل انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد و ماه ها قبل از اینکه جمنا تشکیل شود، آقای میرسلیم با عنوان کاندیدای موتلفه وارد عرصه انتخابات شد.
وی بیان کرد: ساز و کار جمنا بعد شکل گرفت و این گونه نیز نبود که حزب موتلفه میثاق نامه ای یا تعهداتی را بپذیرد که اگر در رای گیری ها شرکت کردند و رای نیاوردند، کنار بکشند.
وی افزود: آقای حبیبی و آقای بادامچیان نه به دعوت جمنا بلکه به دعوت آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز در جلسات شرکت می کردند و جزو آن مجموعه نیز قرار نگرفتند و میثاق نامه ای هم امضا نکردند.
رئیس ستاد میرسلیم گفت: آقای میرسلیم به عنوان کاندیدای حزب موتلفه وارد میدان شده و در ادامه راه نیز وی به عنوان یک عنصر حزبی براساس تصمیمات شورای مرکزی حزب موتلفه عمل خواهد کرد.

*انتخابات احتمالا به دور دوم کشیده می شود
آریان منش پایان مناظره ها را زمان تصمیم گیری نهایی دانست و گفت: نتیجه نظرسنجی ها دو حالت ممکن است بوجود آورد، در یک حالت، اگر کاندیدای اصلی جریان مقابل یعنی اعتدال و اصلاحات وضعیتی داشته باشد که در نظرسنجی ها بیش از 50 درصد رای داشته باشد، در این صورت کاندیداهای اصول گرا باید تجمیع کنند و یک نفر در صحنه باقی بماند و رقابت به صورت دوقطبی درآید.
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی افزود: در حالت دوم که تا حدودی هم من فکر می کنم این وضعیت بوجود آید، این است که انتخابات به دور دوم کشیده شود و در این صورت دیگر ضرورتی وجود ندارد آقای میرسلیم به نفع کسی کنار برود.
آریان منش گفت: آقای میرسلیم یک سبد رای اصول گرایی دارد، آقای قالیباف یک سبد رای و آقای رئیسی نیز همین طور؛ هر کدام از این افراد که بتوانند آرا را در اختیار داشته باشند، زمینه برای دو مرحله ای شدن انتخابات بیشتر فراهم می شود.
وی اظهار کرد: در پایان مناظره ها، با توجه به وضعیت نظرسنجی ها و انتخابات، شورای مرکزی حزب موتلفه تصمیم به چگونگی ادامه کار این حزب در انتخابات خواهد گرفت.
وی گفت: اگر رئیس جمهور شدن را یک موفقیت به حساب آوریم پس می توان احتمال داد که آقای میرسلیم در این دوره به موفقیت نمی رسد اما اگر هدف از ورود به عرصه انتخابات، ارائه یک الگو و مدل جدید به کشور باشد، قطعا آقای میرسلیم موفق است.

*انتخاب شهردار فعلی بزرگترین اشتباه شورای شهر مشهد بود
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی با اشاره به اعلام اسامی نهایی کاندیداهای منتخب این جبهه برای انتخابات شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر برای شهروندان مشهدی که در یکی از بزرگترین کلان شهرهای مذهبی جهان زندگی می کنند، بسیار حایز اهمیت است.
آریان منش اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی در کنار 16 حزب و تشکل دارای مجوز، جبهه ای تحت عنوان جبهه پیروان خط امام راحل و رهبری راه اندازی کرده است.
وی بیان کرد: این جبهه برای دستیابی به یک فهرست مشخص و کارآمد، سه ماه تلاش کرد که در نهایت اشخاصی متخصص و مجرب براساس کمیسیون های مختلف شورا را تعیین و به عنوان فهرست نهایی اعلام کرد.
آریان منش اظهار کرد: مشهد مشکلات فراوانی دارد، این شهر با شاخص 36 درصدی حاشیه نشینی رتبه نخست را در کشور دارد و همچنین از منظر آسیب های اجتماعی از بالاترین رتبه برخوردار است.
وی افزود: از این منظر شهر مشهد نیاز به شهرداری متخصص در امور شهری، مجرب و کارآزموده و از مهمتر بومی دارد اما در 4 سال گذشته شهردار فردی غیربومی بود و تجارب و تخصص وی هیچ سنخیتی با مدیریت شهری نداشت.
وی افزود: شورای شهر پنجم مشهد باید نواقص گذشته را برطرف کند و شهرداری متخصص، مجرب و بومی برای مشهد برگزیند.
رئیس ستاد میرسلیم در خراسان رضوی گفت: حضور پرشور در صحنه، مشارکت سیاسی و اعتقادات دینی مردم باعث انسجام و وحدت ملی می شود، این سه رکن عوامل پیدایش انقلاب اسلامی و تداوم آن می باشد.
وی بیان کرد: انتخابات از نمادهای حضور مردم در صحنه، مشارکت سیاسی و تضمین کننده جمهوریت نظام است زیرا همه امور باید براساس رای مردم رقم بخورد.
انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.