محمدعلی نبی پور روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: یک چهارم جمعیت شهری گناباد را دانشجویان تشکیل می دهند که برگزاری کرسی های آزاد اندیشی موجب پویایی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این منطقه در آستانه انتخابات می شود.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها بیان کرد: برگزاری این کرسی ها مطالبه گری دانشجویان در زمینه های مختلف را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: به دلیل نبود تشکل سیاسی فعال برای تحرک بخشی دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گناباد مطالبه گری دانشجویان این مراکز ضعیف است و پایین بودن سطح مطالبه موجب شده تا درخواستی از سوی این قشر برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ارائه نشود.
فرماندار گناباد افزود: جامعه دانشگاهی به عنوان قشر روشنفکر باید حضوری پویا و فعالتر در عرصه های بصیرت افزایی و روشنگری در آستانه انتخابات داشته و تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه زمانی افزایش می یابد که دانشگاهیان و دانشجویان از لاک دانشگاه بیرون آمده و جامعه دانشجویی گناباد بهتر در این زمینه نقش آفرین باشد.
دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیش از یکصد شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهرستان گناباد برگزار می شود.
شهرستان گناباد با بیش از 12 هزار دانشجو و 12 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
از مجموع جمعیت 82 هزار نفری گناباد 40 هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در روستاها سکونت دارند و بیش از یک چهارم جمعیت شهر گناباد را دانشجویان تشکیل می دهند.
2095/507
خبرنگار:علیرضا حسن زاده/انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.