به گزارش ایرنا محمدعلی طهماسبی، شنبه در نشست بررسی وضعیت پرداخت خسارت به باغداران بردسکن اظهار کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سنوات قبل عملکرد خوبی نداشت اما اکنون با توجه دولت به این بخش 70 تا 80 درصد خسارات پرداخت می شود.
وی افزود: کشاورزانی که محصولات خود را در سال قبل بیمه کرده اند بر اساس برآوردهای انجام شده، پول به حساب آنها واریز شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت خسارت سرمازدگی پارسال به کشاورزان خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد، گفت: خسارات باغ های انار و انجیر بردسکن نیز به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام شده، پرداخت آن در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفته و وزارت جهاد کشاورزی پیگیر موضوع است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی که در سفر چند ساعته خود از باغ های سرمازده و کف بر شده انار و انجیر بردسکن دیدار کرده بود، با اشاره به شرایط اقلیمی و افت شدید منابع آبی منطقه توصیه کرد تا کشاورزان به کشت محصولات گلخانه ای و روش های نوین آبیاری روی بیاورند.
شهرستان بردسکن بیش از 40 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی دارد که بر اساس اعلام مدیریت جهاد کشاورزی سرمای پاییز سال گذشته 2 هزار و 260 میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی این منطقه خسارت وارد کرد.
مرکز این شهرستان 76 هزار نفری در 273 کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ن/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.