اکبر شیخ روز شنبه در دیدار با رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی مجموعه خادمان نمونه فرهنگی پنج قاره جهان است که از دوره هفتم جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به عنوان خادمان نمونه فرهنگ رضوی انتخاب شده بودند.
وی یادآور شد: در اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دوره های گذشته از سال 1388 هر سال مجمع خادمان فرهنگ رضوی از یک یا چند قاره تشکیل و اعضای آنها در این مراسم تقدیر می شدند.
شیخ بیان کرد: امسال به مناسبت رویداد مشهد 2017 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور 60 خادم نمونه تشکیل می شود.
وی گفت: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برنامه های ویژه ای در قالب همایش دو روزه برای اعضای مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی پیش بینی کرده که در دهه کرامت برگزار خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) ادامه داد: برای نخستین بار مرکز خبرگزاری فرهنگ رضوی در مشهد افتتاح می شودو فعالیت خود را آغاز می کند.
شیخ افزود: تاکنون دفاتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در 15 استان کشور راه اندازی شده که بزودی دفتر مرکزی در مشهد به صورت رسمی افتتاح می شود.
وی بیان کرد: همچنین بزودی ساختمان جدید دفتر مرکزی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با حضور مقامات کشوری و استانی در مشهد مقدس افتتاح می شود که در این ساختمان افزون بر بخشهای اداری، نمایشگاه دائمی محصولات رضوی که حاوی دستاوردهای مکتوب 14 دوره برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) می باشد، دایر خواهد شد.
شیخ ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری برنامه های پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: این دوره از جشنواره را متفاوت از دوره های گذشته برگزار خواهیم کرد زیرا افزایش چشمگیر کمی و کیفی در مقایسه با دوره های قبل دارد.
وی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره پانزدهم در جوار بارگاه رضوی اظهار کرد: کیفیت بخشی به برنامه های جشنواره امام رضا(ع) در اولویت قرار دارد و هدف ما عمق بخشی به برنامه های جشنواره مزکور در راستای ترویج سبک زندگی رضوی که همان سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، می باشد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) ضمن تقدیر از همکاری های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با این بنیاد، اظهار امیدواری کرد، این همکاری ها و تعامل ها وارد مرحله جدیدی شود.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به این که برنامه های بنیاد در راستای ترویج فرهنگ رضوی است، گفت: این کمیسیون حمایت همه جانبه خود را از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اعلام می کند.
جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت ا زسالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) تا حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی القعده در قم و اختتامیه آن در 11 ذی القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.