حسین تاج آبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش تگرگ عصر جمعه به 155 هکتار از اراضی این شهرستان شامل حدود 105 هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی گندم، زیره و نخود و 50 هکتار از باغ های پسته خسارت زده است.
وی اظهار کرد: بخش باشتین این شهرستان بیشترین خسارت ها را از تگرگ متحمل شد و بین 10 تا 100 درصد محصولات مختلف کشاورزی این بخش از بین رفته است.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: در مجموع به پنج درصد از کل اراضی باغی و کشاورزی زیر پوشش این شهرستان خسارت وارد شدع است.
وی ادامه داد: خسارت های وارده به بخش کشاورزی این شهرستان برآورد و به فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اعلام شده است.
تاج آبادی گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند برای پیگیری امور بیمه باید به صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
وی افزود: همچنین خسارت های سال گذشته، در هفته گذشته به کشاورزان پرداخت شد و کشاورزان داورزنی نیز از آن بهره مند شدند.
تاج آبادی از کشاورزان خواست با توجه بیشتر به اطلاعیه های هواشناسی پیش از وقوع حوادث و با استفاده از پوشش های مناسب، مواد غذایی تقویت کننده و آبیاری به موقع از ایجاد مشکل جلوگیری کنند.
شهرستان داورزن دارای 20 هزار هکتار زمین باغی و کشاورزی است و سه هزار و 750 بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.
شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/6012خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.