فهیمه فرهمندنژاد روز پنجشنبه در مراسم پایانی دوره آموزشی توانمند سازی بانوان در مشهد افزود: برگزاری این دوره ابتکاری از سوی دولت یازدهم به منظور دانش افزایی و مهارت افزایی مدیران زن در کشور بود که از 26 بهمن ماه سال گذشته در خراسان رضوی آغاز شد.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح 2 هزار و 170 مدیر زن در کشور شناسایی شدند که حدود 600 نفر در سطوح مختلف مدیریتی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت کشور، یکهزار و 70 نفر از سایر دستگاه های اجرایی و 500 نفر از شوراها بودند.
وی گفت: در دوره آموزشی ارتقای توانمندسازی بانوان کشور، 74 هزار نفرساعت به مدیران زن آموزش داده شده است که از این تعداد 24 هزار نفرساعت به صورت آموزش حضوری بوده است.
فرهنمندنژاد افزود: در این دوره آموزشی از 46 استاد برای آموزش به مدیران بهره گرفته شد که 36 نفر آنان بومی و 10 نفر غیربومی، 15 نفر از آنان زن و مابقی مرد، 80 درصد از استادان دارای مدرک دکتری، 11 درصد دارای مدرک دکتری و حوزوی، 9 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و یک نفر دارای مدرک کارشناسی بود.
وی اظهار کرد: چند متن آموزشی در این دوره تولید شد که به صورت کتاب منتشر می شود و همچنین برای مستند سازی این دوره آموزشی و بهره گیری مدیران آینده از آن، یک مرحله تصویربرداری کامل از آن انجام گرفته است.
وی گفت: برای هر یک از مدیران که این دوره را به پایان رسانده اند یک پرونده علمی در وزارت کشور تشکیل گردید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از آنجا که مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده، برگزاری 150 برنامه بین المللی برای این سال در مشهد پیش بینی گردید که از این تعداد تاکنون 71 برنامه برگزار شده است.
سید جواد حسینی افزود: آخرین برنامه مربوط به اجلاس وزیران زن جهان اسلام بود که با حضور پرشور زنان صاحب منصب کشورهای اسلامی برگزار شد.
وی با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و هفته کار و کارگر اظهار کرد: 90 هزار معلم در این استان وجود دارد که 60 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند، همچنین از 800 هزار کارگر در این استان بخش اندکی زن هستند.
وی گفت: فعالیت زنان استان در عرصه های اجتماعی اغلب مربوط به حوزه آموزش و پرورش و بخش سلامت است که دولت یازدهم تلاش کرد برای افزایش مشارکت زنان در بخش های دیگر و ایجاد عدالت جنسیتی، مدیران زن بیشتری را در دستگاه های اجرایی به کار گیرد.
حسینی افزود: پس از انقلاب اسلامی زنان کشور در حوزه دانش افزایی پیشرفت چشمگیر داشتند اما به اندازه توانمندی خود فرصت اشتغال در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای آنان فراهم نشده است.
وی اظهار کرد: نقش مردان در عرصه های اجتماعی و مدیریتی اغلب نقش های کلیدی و نقش زنان با توانمندی های یکسان در همین عرصه ها اغلب نقش های ابزاری است.
وی گفت: رویکرد دولت یازدهم افراط و تفریط در اشتغال زنان نیست بلکه با رویکرد اعتدال توانمندسازی و سپس فرصت آفرینی را در حوزه بکارگیری زنان در ارکان مدیریتی و سایر بخشها در دستور کار خود قرار داده است.
حسینی افزایش تشکل های زنان از یکهزار و 677 تشکل به 2 هزار و 670 تشکل و قرار گرفتن زنان در 32 مدیریت کلیدی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی را از جمله اقدامات برای افزایش نقش مدیریتی زنان در این استان برشمرد.
وی افزود: میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در دوره قبل انتخابات 64 درصد و 2 درصد بیش از میانگین کشوری بود و در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یکهزار و 125 داوطلب عضویت در این شوراها زن بودند که مشارکت آنان در مقایسه با دوره قبل 26 درصد افزایش داشت.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.