به گزارش ایرنا، آلفونسو زگبه روز پنجشنبه در دیدار با برخی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی افزود: مشهد دارای ظرفیت های بسیار ارزشمند در حوزه توسعه فعالیت اقتصادی است که باید از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مکزیک و ایران بیست و پنجمین سال آغاز به کار سفارت مکزیک در ایران را جشن می گیرند، اظهار کرد: مبادلات تجاری بسیار مناسب بین 2 کشور انجام شده که در آینده نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: همواره روابط سیاسی حسنه میان ایران و مکزیک و حتی پارلمان های 2 کشور وجود داشته و زمینه های مساعد بسیار برای همکاریهای فنی بین 2 کشور نیز وجود دارد.
زگبه افزود: ایران و مکزیک فعالیت های اقتصادی مختلف را نیز آغاز کرده اند که می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمند به همراه داشته باشد.
وی اظهار کرد: مجوز تجارت در حوزه مواد غذایی برای مکزیک صادر شده و می توانیم گوشت حلال را صادر کنیم و در همین زمینه با نهاد ریاست جمهوری توافقات مالی به امضا رسانده ایم که این توافقات زمینه حمایت از سرمایه گذاری را فراهم می کند.
وی با تاکید بر اینکه زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی باید بیش از گذشته فراهم گردد، گفت: از 2 برابر شدن مالیات و عوارض گمرگی نیز باید جلوگیری شود.
سفیر مکزیک در ایران همچنین به همکاری بیشتر 2 کشور در زمینه حمل و نقل دریایی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه صدور محصول از مکزیک به ایران با سختی بسیار همراه است، افزود: با افزایش محصولات و تجارت بین 2 کشور ارتباط نیز افزایش می یابد و در آینده مکزیک می تواند به عنوان یک انبار محصولات مختلف قلمداد شود.
نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: منافع 2 کشور باید تضمین شود تا زمینه برای فعالیت های اقتصادی بیش از گذشته فراهم گردد.
محمد رضا توکلی زاده افزود: با توجه به ظرفیت هایی که میان 2 کشور وجود دارد می توان شرایط مساعدی را برای فعالیت های اقتصادی فراهم کرد.
وی اظهار کرد: با برگزاری جلسات مختلف میان اعضای اتاق بازرگانی خراسان رضوی و نمایندگانی که از مکزیک در این جلسه حضور یافته اند توافقات بسیار ارزشمند میان 2 هیات حاصل خواهد شد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.