محمد مقدوری روز چهارشنبه در جمع اعضای شوراهای شهرها و روستاهای خراسان رضوی در مشهد افزود : این شوراها چنان غرق در فعالیت سیاسی هستند که حتی دادن اطلاعات حداقلی برایشان مشکل است .
وی بیان کرد: هر گونه جهت گیری در شوراهای اسلامی و سایر بخشهای اجرایی که باعث شکسته شدن وحدت بین مردم و مسئولان شود، نوعی تفرقه افکنی در نظام است.
مقدوری ادامه داد: با نگاه تقابل ، تعارض و تخریب یکدیگر نمی توان شرایط مناسب فرهنگی و اجتماعی در جامعه برای پیشگیری از بروز معضلات اجتماعی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه رفع معضلات اجتماعی باید اولویت اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد ، افزود : همیشه شعار توجه مضاعف به حوزه فرهنگی سرداده می شود اما غفلتها در این بخش جدی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد : غفلت از مسائل فرهنگی انحرافات اجتماعی را رقم می زند و تا اولویت اساسی برای مسائل فرهنگی قائل نباشیم امکان اخذ نتیجه مثبت نیست .
مقدوری ادامه داد : عدم سلامت در بخش های مالی ، کشیده شدن شوراها به امر سیاسی کاری و جداشدن از حوزه اجرایی خدمت به مردم آفتی برای جامعه و مانعی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.
وی تاکید کرد : شورا محفل و عرصه فعالیت سیاسی نیست و جایگاه فعالیتهای سیاسی در احزاب و انجمن های سیاسی است.

**تصویب برنامه های بلندمدت امور زیربنایی استان در بخشهای مختلف
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد : در سه سال اخیر برنامه های بلندمت برای استان در امور زیربنایی در بخشهای آب، برق ، گاز، حمل و نقل و هواشناسی با افق 1420 تهیه و مصوب شده است.
مقدوری افزود : در این برنامه منابع مالی مورد نیاز برای هر بخش نیز محاسبه شده و مقرر شده درچارچوب کلان پروژه ها ی تعریف شده در برنامه های میان مدت پنج ساله به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در زمینه تولید برق در استان جزو موفق ترین شرکتهای برق منطقه ای کشور هستیم ، خاطرنشان کرد : با این اقدامات زیربنائی می توان امورات مربوط به کارخانجات و صنعت را پاسخ داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد : همچنین در بهمن سال 94 طرح توسعه 18 هزار مگاواتی برق نیروگاه فردوسی در مشهد با سرمایه گذاری یکهزار و 800 میلیارد ریالی آغاز شده و هم اکنون بیش از 30 درصد پیشرفت دارد و در بازه زمانی سه ساله از آغاز پروژه به بهره برداری می رسد.
مقدوری بیان کرد : در بخش گاز نیز امروز در خصوص توزیع شبکه گازشهری با برخورداری 99.8 درصد نسبت به شبکه گازرسانی کشور جلو هستیم و در بحش روستایی نیز وضعیت برخورداری 75 درصد است که این میزان در کشور 68 درصد می باشد.
وی ادامه داد : در زمینه مخابرات شرایط نسبت به متوسط کشور به جهت پوشش شبکه همره اینترنت پرسرعت و فیبر نوری بهتر است و در بخش حمل و نقل ریلی و جاده ای نیز با وجود چالش ها؛ وضعیت استان از متوسط کشور بالاتر است.
مقدوری افزود : همچنین با وجود شرایط شکننده در تامین منابع آبی تا این لحظه موضوع آب به خوبی مدیریت شده و طرح ها و پروژه های آبرسانی در استان جوابگوی نیازها بوده است .
معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد : برنامه های مصوب 25 ساله نیز دراین حوزه در حال پیگیری است.
مقدوری بیان کرد : تهیه برنامه های راهبردی توسعه در شهرداری های استان نیز از سال گذشته کلید خورد و در 54 شهرداری از 73 شهرداری استان کار مطالعاتی شروع شده و 19 شهرداری دیگر نیز در مرحله اخذ پیمانکار هستند.
439 نفر در 73 شورای شهر در سطح استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.
35 هزار شورای اسلامی در سطح روستاها و بخشها و حدود یکهزار و 400 شورای اسلامی شهری در سطح کشور دایر است.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.