معاون پذیرش و آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در این همایش گفت: زلزله با بزرگی 6.1 ریشتر در سفید سنگ اتفاق افتاد که همراه با پس لرزه های زیاد بود و بیش از آنکه ویرانی داشته باشد دارای آثار روانی بود.
دکتر حمید کاظمی افزود: زلزله اخیر سفیدسنگ از دیدگاه مهندسی آموزه های چندانی برای ما نداشت و تخریب خانه های خشتی و گلی روستائی در چنین زلزله ای دور از انتظار نبود.
وی ادامه داد: واکنش و رفتار مردم در ایجاد اضطراب عمومی و بحران در زلزله سفیدسنگ حائز اهمیت است. باید آسیبهای موجود از لحاظ روانی در جامعه در خصوص زلزله مورد بررسی قرار گیرد تا جامعه در زمان بحرانها بتواند با آرامش با آنها رو به رو شود.
مدیر مرکز تحقیقات لرزه شناسی دانشگاه فردوسی نیز در این همایش گفت: در پیش بینیهای علمی، مکان و زمان وقوع زلزله قابل شناسائی و پیش بینی نیست اما اخیرا محققان به کمک ساماه های هشدار سریع تا یک دقیقه قبل از وقوع زلزله را می توانند تشخیص دهند.
دکتر کیوان حسینی افزود: باید جنبه های مختلف زلزله و آسیبهای پس از آن به صورت دقیق در کلاسهای آموزشی مورد بررسی قرار گیرد.
زلزله 6 ریشتری 16 فروردین گذشته در چهار شهرستان مشهد، سرخس، تربت جام و فریمان خراسان رضوی یک کشته و 40 مجروح بر جای گذاشت.
همچنین زلزله با بزرگی 5.3 ریشتر بامداد امروز در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 102 کیلومتری جنوب شرق مشهد و 36 کیلومتری شمال شرق سفیدسنگ
روی داد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی 33 هزار عضو مهندس در هفت رشته ساختمانی دارد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.