علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کاشمر افزود: در خراسان رضوی نیز تمامی دستگاهها اعم از قضایی، اجرایی، نیروهای مسلح، مردم، بخش خصوصی و دانشگاهها توانستند در کنار هم گامهای بلند و خوبی بردارند.
وی ادامه داد: پارسال برای نخستین بار خراسان رضوی از مرز یک میلیون و 940 هزار اشتغال گذشت و 115 هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: این بدان معنا نیست که از کارمان راضی باشیم. هم اکنون 2 میلیون و 200 هزار نفر نیروی آماده بکار داریم که با این یک میلیون 940 هزار نفر هنوز حدود 290 هزار نفر بیکار هستند.
وی افزود: امسال تعداد نیروی بیکار به 320 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد. 48 درصد این افراد جوانان دانش آموخته دانشگاهی هستند. باید کمر غول بیکاری را شکست که این کار تنها از عهده دولت بر نمی آید و باید همه کمک کنند.
رشیدیان ادامه داد: دشمن با فشارهای اقتصای به دنبال دلسرد کردن مردم نسبت به جمهوری اسلامی ایران است. در تبلیغات سیاه خود تلاش می کند نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهد اما ملت ما در عرصه های مختلف نشان داده با توکل به خداوند متعال و اتکاء به ارزشهای انقلابی توانسته موانع بزرگی را از سر راه بردارد.
وی در ادامه به سیاستهای خوب و درست دولت یازدهم در حوزه کشاورزی اشاره و بیان کرد: در این راستا به خودکفایی در بسیاری از محصولات از جمله گندم رسیده ایم بطوری که میزان خرید گندم از 146 هزار تن سال 1392 به 604 هزار تن در سال 1395 رسید.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین با اجرای الگوی کشت نمونه و کشتهای جدید به رکوردهای جدیدی در برداشت محصول دست پیدا کرده ایم.
وی افزود: در حوزه پایداری روستایی نیز عدالت اجتماعی و استقلال غذایی از اهداف اساسی و اصلی نظام است لذا بازنگری طرحهای روستایی مورد می باشد زیرا سابقه بسیاری از این طرحها به بیش از 10 سال قبل مربوط می شود.
رشیدیان ادامه داد: وجود دو هزار 500 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در خراسان رضوی باعث شده به لحاظ جمعیت روستایی این استان نخستین جمعیت روستایی کشور را در بین استانها داشته باشد.
وی گفت: از ابتدای مطرح شدن طرحهای هادی روستایی تا سال 1392 تنها 451 مورد آن اجرا شده بود اما با همت و مشارکت خود روستائیان و مسئولان این رقم هم اینک به 824 روستا افزایش یافته که حدود 83 درصد رشد نشان می دهد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در دولت یازدهم توجه به مناطق روستایی جزو اساسی ترین موضوعات بوده و خواهد بود.
وی به وضعیت خانه های بهداشت نیز اشاره و بیان کرد: افتخار می کنیم خانه های بهداشت را براساس برنامه پنجم توسعه در سال 1394 تکمیل نموده و بعد از آن به حاشیه شهر مشهد پرداخته ایم.
رشیدیان ادامه داد: حاشیه شهر مشهد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که این میزان از جمعیت 15 استان بیشتر است. مشکلاتی در این مناطق بر اثر بی توجهیهای سالهای گذشته به وجود آمده که در دولت تدبیر برای رفع آنها تلاش شده است.
وی در ادامه گفت: همچنین در حوزه طرحهای اشتغالزا تمام کمکهایی که به پروژه ها و صنایع کوچک و متوسط و حتی صنایع بزرگ بر اساس طرح رونق انجام گرفته با نرخ سود 18 درصد بوده اما در مناطق روستایی و محروم این تسهیلات با نرخ چهار درصد ارائه شده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: نخستین پروژه طرحهای اقتصادی معاونت روستایی معاونت اول نهاد ریاست جمهوری در بجستان کلنگ زده شد و اکنون 63 طرح با 480میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.
استاندار خراسان رضوی پیش از حضور در نشست شورای اداری کاشمر همراه با نماینده مردم در مجلس، فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی این شهرستان با حضور در گلزار شهدای سید حمزه به مقام والای شهیدان در کاشمر ادای احترام کرد.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.