آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در زادگاهش فریمان افزود: با اینکه 38 سال از شهادت جانگداز آیت الله مطهری می‌گذرد با این وجود نسل امروز می‌تواند با نگاه به شخصیت او راه و مسیر حرکتی خود در انقلاب را تشخیص دهد.
وی شهید مطهری را نخستین کاشف جریان نفاق در انقلاب معرفی و بیان کرد: تنها قدرتی که می‌توانست انقلاب را گفتمان کند و گفتمان انقلاب را توسعه دهد شهید مطهری بود. امروز نیز آراء و نظرات شهید مطهری در دهان بچه‌های انقلابی است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: با اوجگیری انقلاب اسلامی و طی شدن مسیر انقلاب جامعه دینی ما به دو بخش تحجر و روشنفکری منفصل شد و جریان تحجر در وضعیت و آیین سنتی از هر تحول و تنوع فکری، انقلابی و دینی جلوگیری می‌کردند و جریان روشنفکری نیز که به ‌عنوان جریان تحولخواه انقلابی در جامعه دینی مشخص‌ شده بود دچار انحراف گردید.
وی گفت: روشنفکری نسبت به تمام ارزشهای سنتی دینی بدبین شده و از بسیاری از اصول ارزشی و عقاید دینی عبور کرد و هر 2 جریان باعث شدند ضرباتی بر پیکر اسلام وارد شود.
آیت الله علم الهدی افزود: این جریانها اسلام را مشوه کردند و جامعه دینی را از حرکت در تحول انقلابی باز داشتند،جامعه را راکد کردند و در این میان جریان تحجر، روشنفکرها را به انحراف متهم می‌کردند و هر حرکتی که در خط انقلاب بود را انحراف می‌دانستند و جریان روشنفکری دینی نیز اصول عقاید و باورهای دینی را زیر سئوال می‌برد چون تحجر و ضدانقلاب به این مسائل وابسته بود.
وی ادامه داد: تنها چهره درخشانی که در این گرد و غبار ظاهر، از همه‌ چیز خود گذشت و با فداکاری وارد میدان شد استاد مطهری بود که در جهت جلوگیری از تحریف جریانهای سنتی مقابله می‌کرد تا جایی که به ولنگاری، ضعف دینی و بی‌ عقیدگی متهم شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تأسیس حسینیه ارشاد تهران از سوی شهید مطهری برای جلوگیری از انحراف جریانها بود. نخستین نفری که به‌ عنوان استوانه انقلاب هدف گلوله دشمن قرار گرفت شهید مطهری بود زیرا او را در توسعه انقلاب خطرناک می‌دیدند.
وی راه ماندگاری انقلاب اسلامی را تبدیل انقلاب به گفتمان و توسعه آن ذکر و بیان کرد: ابزار توسعه و رشد انقلاب اسلامی، حاکمیت گفتمان انقلاب بر کشور است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.