به گزارش ایرنا، در یکصد وهفتاد و دومین جلسه علنی این شورا گزارش 43 ماهه عملکرد چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با 890 مصوبه در آستانه انتخابات شوراها قرائت شد که در آن آمده است: سرانه فضای سبز در این شهرقبل از مهر ماه سال 92 به ازاء هر شهروند 11.7 متر بود که در سال 95 به 14 متر افزایش یافته است .
در این گزارش به تسویه دو هزار و 200 میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانکها در این مدت اشاره شد.
مدیر روابط عمومی شورا در ارائه گزارش گفت: از جمله مهمترین اقدامات این دوره توجه ویژه به بحث حاشیه شهر و تبدیل آن به یک گفتمان ملی است .
محمد اسکندرنژاد در تشریح مهمترین اقدامات شورا اظهار کرد: مقابله با فقر با بهره گیری موثر از بودجه شهرداری در ایجاد اشتغال ورونق اقتصادی ، توانمند سازی مناطق کم در آمد از جمله این اقدمات است .
وی به مقابله با فساد و تبعیض از طریق شفاف سازی کامل قوانین و رویه ها در حوزه شهر و شهروندان و بهبود فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد و آن را از دیگر اقدمات مهم این دوره شورا اعلام کرد .
همچنین محمد کمال سرویها رئیس شورای شهر مشهد نیز گفت: با توجه به اینکه قطار شهری یک طرح زیربنایی است قرار بوده دولت 400 میلیارد تومان به این طرح پرداخت کند که 200 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و و از این بابت قرار است 157 میلیارد تومان از شهرداری با تعیین تعرفه، دریافت کند.
همچنین علی اصغر نخعی راد، عضو شورا در ادامه به تیتر« 2500 میلیارد تومان پرداختی دولت به حاشیه شهر» در روزنامه اتفاقیه اشاره کرد و گفت: این آمار غلط است و دولت این میزان کمک را به کل استان اختصاص داده است .
در جلسه شورای شهر نحوه پرداخت و هبه سی میلیارد ریال کمک به مناطق زلزله زده خراسان رضوی مورد بحث و تبادل نظر نمایندگان قرار گرفت .
همچنین لایحه آئین نامه ساماندهی خطوط ویژه تاکسیرانی مشهد مقدس با تغییراتی مجدد مورد تصویب نمایندگان شورا قرار گرفت.
3221/6012خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.