به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز به 17 روستای رباط سنگ (محور نسر) از توابع جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه افزود: عبور از احداث هفت هزار کیلومتر راه روستایی، اتمام برق رسانی به روستاهای 10 خانوار و ارتقاء ضریب گازرسانی به روستاهای استان از 57 به 75 درصد از دیگر اقدامات دولت در این استان بوده است.
وی گفت: ظرف این مدت همچنین علاوه بر تسهیلاتی که با هدف مقاوم سازی منازل روستایی پرداخت شده؛ دولت یازدهم با هدف ایجاد اشتغال در روستاها، اعتبارات مناسبی در نظر گرفته است.
رشیدیان افزود: نرخ سود این تسهیلات چهار درصد است که کارآفرینان و تولید کنندگان می توانند براساس مزیت های منطقه ای، در روستاها مبتنی بر اسناد توسعه و آمایش سرمایه گذاری و از این امکان در نظر گرفته شده، استفاده کنند.
رئیس شرکت گاز تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: طول خط انتقال، خط تغذیه و شبکه توزیع به ترتیب 27، 17 و 124 کیلومتر و تعداد انشعابات پروژه نیز هزار و 865 عدد است.
جواد معصومی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده با احتساب خط انتقال نسر، 229 هزار میلیون ریال است، افزود: با اجرای پروژه که 450 روز به طول می انجامد، 2هزار و 332 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی میزان بهره مندی از گاز شهری در روستاهای شهرستان تربت حیدریه را در حال حاضر 79 درصد عنوان و اظهار کرد: با اجرای این پروژه این رقم به 95 درصد افزایش خواهد یافت.
استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به بخش رخ، با حضور در گلزار شهدای روستای نسر، ضمن غبار روبی، به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.
استاندار خراسان رضوی برای شرکت در جلسه شورای اداری عازم تربت حیدریه شد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
6121/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.