به گزارش ایرنا، علی شکوری راد دوشنبه شب در نشست هم اندیشی جوانان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در مشهد افزود: کارآمدی و شایستگی افراد، مسئولیت پذیری مسئولان، پاسخ گویی به مردم، عدم وجود تبعیض، رعایت حقوق برابر، محرم دانستن مردم، شفافیت در امور، فراهم کردن زمینه ای مناسب برای نظارت مردم، دسترسی راحت مردم به اطلاعات، عدم گرفتن تصمیمات در پشت پرده از دیگر خواسته های اساسی مردم است.
وی با بیان اینکه روحانی خود را به اجرای موارد فوق متعهد دانسته است، خاطر نشان کرد: هیچ مسئولی نیست که تمام عیار کارها را صد درصد انجام دهد اما باید دید ما از روحانی چه می خواستیم؟
شکوری راد با بیان اینکه خواسته اصلی ما از روحانی نجات کشور از لبه پرتگاه بود که تا کنون به خوبی محقق شده است، خاطر نشان کرد: از روحانی می خواستیم کشور را از بی تدبیری در امور و تحریم های بزرگ دور کند و متخصصان را وارد امور کند.
وی با اشاره به اینکه روحانی اصلی ترین نیاز ما را به خوبی پاسخ داده است، خاطر نشان کرد: قبل از استقرار دولت بین خودمان می گفتیم وای به حال دولت بعدی که قرار است تمامی این مشکلات و سختی ها را درست کند و دراین مسیر هشت سال نیاز است که به دوران اصلاحات بازگردیم.
دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه خوشبختانه روحانی توانست این مسیر را طی یک دوره چهار ساله طی کند، افزود: برجام یک افتخار بزرگ برای کشور محسوب می شود که باید ابعاد فنی آن در کتاب های دیپلماسی گنجانده شود که چگونه کشوری توانست با مذاکره، تحریم های بزرگ را از بین ببرد.
وی با اشاره به اینکه کشوری همچون عراق نتوانسته تا کنون از زیر بار تحریم های دوره صدام خارج شود، اظهار کرد: در خصوص اقتصاد نیز دولت تصمیم گرفت ابتدا تورم را مهار کند و در این زمینه نیز موفق بود و به طور قطع در دوره بعدی باید شرایط را برای خروج از رکود و رونق کسب و کار فراهم کند.
شکوری راد با اظهار اینکه متاسفانه امروز عده ای آمده اند و شعارهای عوام فریبانه سر می دهند تا رای مردم را جلب کنند، یادآور شد: اگر اقدام دولت روحانی نمی بود باید اکنون نفت می دادیم تا غذا دریافت کنیم.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: متاسفانه امروز دانشگاه های کشور غیر سیاسی شده اند و در انتخابات ساکت هستند درحالی که همیشه این دانشجویان بودند که تنور انتخابات را داغ نگه می داشتند.
وی با اشاره به اینکه رئیس دولت اصلاحات اعلام کاندیداتوری خود را از دانشگاه آغاز کرد، خاطر نشان کرد: چون دانشگاه ها زودتر از سایر نهادها اعتراض می کنند عده ای تلاش کردند که دانشگاه ها به حاشیه برود و بعد از دولت اصلاحات انتقام تمام سال های گذشته را از دانشجویان گرفتند.
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار کرد: فضای دانشگاه در دولت گذشته روز به روز بسته تر شد و عرصه برای فعالیت های مختلف، به شکلی از بین رفته بود.
شکوری راد با تاکید بر اینکه دانشجو باید به عنوان نماینده جامعه خود پیشتاز فعالیت های سیاسی باشد، اظهار کرد: امیدواریم روندی که در ابتدای دولت روحانی آغاز شد، دوباره ادامه پیدا کند زیرا در شرایط فعلی هنوز دانشگاه های کشور از گرمای لازم برخوردار نیستند.
وی از انتخابات به عنوان میراث بزرگ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در دوره انتخابات است که ما می توانیم شمیم تغییر را در جامعه استشمام کنیم و احساس کنیم که رای مردم می توانند تاثیرگذار باشند.
شکوری راد با بیان اینکه اختیارات و تاثیرات ریاست جمهوری ایران با برخی از کشورهای دنیا قابل قیاس نیست، اضافه کرد: با تمام شرایط موجود تنها راه تغییرات اساسی تا کنون از راه انتخابات دنبال شده و کشورهایی که به این موضوع بی تفاوت بودند از هیچ دستاوردی بهره مند نشده اند.
وی یادآوری کرد: اداره کردن درست جامعه، توزیع صحیح منابع ملی، توزیع عادلانه فرصت ها، اجرای دقیق و یکسان قانون، توجه به مردم، حرکت در راستای منافع ملی، رانده نشدن مردم به حاشیه با تهمت و پرونده سازی از جمله توقعاتی است که مردم از رئیس جمهور منتخب خود دارند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در سال 88 مردم متوجه شدند که درون حاکمیت چه می گذرد و بر همین اساس در سال 92 برای تغییر شرایط موجود تلاش کردند.
وی اضافه کرد: مردم بررسی کنند که سایر نامزدهای انتخاباتی در رابطه با حاکمیت قانون، مشارکت مردم و اینکه مردم ولی نعمت کشور هستند، چند جمله گفته اند؟
دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه داد: معیارهای فکری عده ای متاسفانه تنها کینه تولید می کند و پشت سر هم مردم را دسته بندی می کنند.
شکوری راد گفت: ما می خواهیم دیگر به عقب بازنگردیم و به طور حتم همینطور خواهد شد چرا که تا نیمه راه آمده ایم و تا انتها با روحانی خواهیم ماند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری با حقوق مردم به هیچ عنوان آشنا نیستند، خاطر نشان کرد: ما می خواهیم سربلند باشیم و فساد نداشته باشیم پس به روحانی رای می دهیم.
وی یادآور شد: باید در خصوص کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند در انتخابات شرکت بکنند یا نه فعالیت های مناسبی انجام شود.
شکوری راد با اشاره به اینکه امروز دیگر ندای تحریم انتخابات شنیده نمی شود، خاطر نشان کرد: مردم، نتیجه انتخاب خود در سال 92 را امروز به خوبی می بینند، اعتمادشان به مجلس را مشاهده می کنند که چه مقدار رد صلاحیت ها در شورای شهر کاهش یافته است.
دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به اینکه باید دانشگاه ها بیش از گذشته فعال شوند، خاطر نشان کرد: باید دانشجویان به سمت خانه هایشان در شهرها و روستاها بروند و نقش پیامبرگونه آگاهی بخشی را به خوبی ایفا کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ائتلاف بزرگی اکنون در بین اصلاح طلبان شکل گرفته که با آن می توانیم در هر زمانی پیروزی را بدست بیاوریم.
شکوری راد دربخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حجت الاسلام رئیسی پاسخگو باشد آن زمان که در مجلس شورای اسلامی گزارشی ارائه شد که اکثر کالاهای قاچاق از اسکله های غیر مجازی وارد کشور می شود که در اختیار دولت نیست، در این مقطع با چنین فسادی در کشور چه کردند؟
شکوری راد با اشاره به اینکه امروز قاچاق در دولت روحانی کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: مسیر وعده دادن و رای جلب کردن و عوام فریبی را دولت قبل انجام داده و بهتر است کسی در این مسیر گام نگذارد.
وی یادآور شد: کل انقلاب را زیر سئوال می برند تا ادای جنبش وال استریت را در بیاروند، باید از آقای قالیباف پرسید پاسخگویی در کدام قسمت شهرداری وجود داشته است؟
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.