علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: در این راستا سه هزار و 500 معلم بازنشسته سال گذشته طی هفته معلم پاداش پایان خدمت خود را دریافت می کنند.
وی با تبریک روز کارگر و هفته معلم اظهار کرد: معلمی شغل کم نظیر و مقدس است زیرا جامعه زمانی توسعه و عزت و کرامت می یابد که مبانی تزکیه، تعلیم و تربیت در آن رشد و توسعه یابد.
وی گفت: از این رو هزینه در این حوزه سرمایه گذاری در راستای ارتقای نیروی انسانی و پرورش انسان های فرهیخته و توسعه کشور است.
رشیدیان با بیان اینکه طی دولت یازدهم توجه خوبی به حوزه آموزش و پرورش و معلمان شده است، افزود: تکریم معلمان از ابعاد مختلف و بهبود کمیت و کیفیت آموزش در این حوزه محور توجه دولتمردان بوده است.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم نرخ تورم در این استان از 40 درصد به کمتر از هفت درصد کاهش یافت و میانگین حقوق دریافتی معلمان نسبت به سال 94 بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرد که حاکی از توجه به معلمان می باشد.
وی گفت: مراسم گرامیداشت روز معلم و هفته تکریم مقام معلم در این استان باید در شان شهید مطهری و خطه خورشید هشتم برگزار شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: انتخاب معلمان نمونه بر مبنای مدرسه محوری منجر به رضایت بیشتر این قشر شده است.
وی همچنین هدایت تحصیلی و توازن بین رشته ها را ضروری دانست و اظهار کرد: انتخاب رشته فقط به آموزش و پرورش بر نمی گردد و تا زمانی که نظام ارزشی ما تغییر نیافته و اصلاح نشود نمی توان انتظار تغییر در این حوزه را داشت بطوریکه هنوز نتوانسته ایم نظام ارزش گذاری را که در آن نقش افراد به تناسب توان و ظرفیت آنها تعریف شود در جامعه و خانواده حاکم کنیم.
وی ظرفیت آموزش و پرورش در کاهش گرایش به مواد مخدر را بی بدیل دانست و گفت: در زمینه آگاه سازی، پیشگیری و ایمن سازی نسل جوان باید به طور جدی کار شود.
رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود نقش آموزش و پرورش در انتخابات و مشارکت حداکثری در آن را موثر خواند و افزود: نقشی که معلمان و دانش آموزان برای تهییج و مشارکت حداکثری و رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی دارند، غیرقابل انکار است.
وی با بیان اینکه بسیاری از نیروهای ستادهای انتخاباتی نامزدها جوانان و نوجوانان هستند، اظهار کرد: آشنایی جوانان با فرهنگ و اخلاق انتخابات و کار انتخاباتی صحیح در این زمینه نقش موثر دارد.
وی گفت: آگاهی بخشی نسبت به قوانین و مقررات، حدود و اختیارات و آموزش ضوابط، وظایف و تکالیف به آنان موجب حاکم شدن نگاه کارشناسانه و آگاهانه به انتخابات می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بسیار در حوزه مباحث فرهنگی و هنری دارد، گفت: بیش از 10 هزار دانش آموز در مدارس فعالیت های فرهنگی، هنری انجام می دهند.
سید جواد حسینی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش افزود: در حوزه ورزشی هم با توجه به ظرفیت های قابل توجه استان مقرر شده است دبیرخانه بین المللی بازی های بومی و محلی با همکاری آیسسکو و آموزش و پرورش در خراسان رضوی تشکیل شود.
وی اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز و مدرسه دار دانش آموزی نیز در این استان تشکیل خواهد شد که در این راستا اقداماتی نیز آغاز شده است.
وی گفت: مجمع خیرین مدرسه یار راه اندازی شده و مجوز تشکیل مجمع خیرین توسعه آموزش ها و تجهیزات فنی و حرفه ای نیز دریافت شده است.
حسینی اقدام ارزشمند دیگر در این استان را هدایت تحصیلی دانست و افزود: بهترین راه تحول در نظام آموزش و پرورش تحقق هدایت تحصیلی است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این نشست گفت: به مناسبت هفته معلم به تعداد مدارس استان 10 هزار برنامه ویژه انجمن اولیا و مربیان و 10 هزار برنامه توسط دانش آموزان و تشکل های دانش آموزی با عنوان سپاس معلم تدارک دیده شده است.
علیرضا کاظمی افزود: همچنین 48 اداره آموزش و پرورش در این استان نیز برنامه های متعدد با نگاه تکریم معلم تدارک دیده اند.
وی اظهار کرد: در این راستا 90 برنامه در قالب 11 کارگروه تدوین شده که دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبار روبی مزار شهدا، دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان و تجلیل از پیشکسوتان تعلیم و تربیت استان از آن جمله است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.